Дигитални библиотеки

Дигитални библиотеки

1.

Наслов на наставниот предмет

Дигитални библиотеки

Digital libraries

2.

Код

F23L3S094

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

3 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Магдалена Костоска Ѓорчевска

9.

Предуслови за запишување на предметот

Освоени најмалку 90 ЕКТС

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Запознавање на студенти со актуелните елементи од областа дигитални библиотеки (ДБ): основи и архитектури на дигитални библиотеки, технологии, управување, организација и развој на дигитални ресурси, презентација на знаење и негово откривање (прибирање на информации), мета-податоци, шеми и стандарди и релевантни интелектуални права. Во зависноста од тековниот интерес студентите ќе се запознаат со конкретен апликативен софтвер за дигитална библиотека и со практики во работењето како и евалуација на истите. По завршување на курсот се очекува студентот да демонстрира знаење за основни елементи на ДБ, технологии за развој и изградба на ДБ, начини на примена, управување и организација на ДБ

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед во Дигитални библиотеки File 2. Метаподатоци 3. Работа со текстуални документи 4. Работа со мултимедија 5. Работа со мултимедија (2) 6. Луѓето во дигиталните библиотеки 7. Кориснички интерфејси 8. Метаподатоци (продолжение) 9. Интероперабилност: Протокол и сервиси 10. Интернационализација: Глобален предизвик File 11. Електронски книги 12. Идни трендови на развој

12.

Методи на учење:


предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, проектни задачи, домашни задачи

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности: лабораториски вежби и домашни задачи

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4309

I.H Witten, D. Bainbridge,D.M.Nichols

How to Build a Digital Library

Morgan Kaufmann

2009

4310

William Y. Arms

Digital Libraries

MIT Press

2000

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година