Структурно програмирање
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Структурно програмирање Structured programming |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L1W020 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 1 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Ана Мадевска Богданова доц. д-р Бобан Јоксимоски проф. д-р Дејан Ѓорѓевиќ доц. д-р Емил Станков проф. д-р Ѓорѓи Маџаров ворн. проф. д-р Христина Михајлоска проф. д-р Иван Чорбев проф. д-р Ивица Димитровски ворн. проф. д-р Катарина Тројачанец Динева проф. д-р Миле Јованов проф. д-р Невена Ацковска |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Да се воведат студентите во парадигмата на структурното програмирање, да го разберат концептот на алгоритми и да се оспособат да развиваат алгоритми, да кодират, тестираат и компајлираат програми. Студентите ќе можат да пишуваат програми за решавање проблеми преку користење на податочни типови, контролни структури, функции, низи во програмскиот јазик C++.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. Вовед. Алгоритми и програми. Програмирање и програмски јазици. Структурно програмирање. Процес на креирање и извршување на програма 2. Алгоритамски контролни структури. Редоследна структура. Елементи од С++. Величини и податоци. Променливи. Оператор за доделување. Основни типови на податоци. Влез и излез. Први програми со редоследна структура. 3. Претставување на броеви во компјутер, опсег на броеви, повеќе за типови на податоци и нивни опсези. Конверзија на тип на податоци. Релациски оператори. Споредбени и логички изрази. Структура за избор од 2 можности. 4. Контролни структури за избор (if – else, Условен оператор ?:, switch) 5. Контролни структури за повторување 6. Алгоритамско размислување, правилен алгоритам. Внимателна употреба на break и continue и неупотреба на goto. Сложеност на алгоритми. Временска сложеност. 7. Функции. Примена на функции. Подрачје на важење на променливите 8. Низи: еднодимензионални, дводимензионални.... 9. Едноставни алгоритми за работа со низи/ познати алгоритми и решавање проблеми (пребарување, сортирање...) 10. Рекурзија и покажувачи 11. Работа со низи од знаци, стрингови, датотеки |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 60 + 15 + 15 + 60 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
60 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
60 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
80 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Редовност и активност на лаб. вежби |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|