Дискретна математика
1.  | 
                    Наслов на наставниот предмет  | 
                    
                         Дискретна математика Discrete mathematics  | 
                |||||||||||||||||||||||
2.  | 
                    Код  | 
                    F23L2S011  | 
                |||||||||||||||||||||||
3.  | 
                    Студиска програма  | 
                    
                         Компјутерско инженерство, Компјутерско инженерство, Статистика и аналитика на податоци,  | 
                |||||||||||||||||||||||
4.  | 
                    Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)  | 
                    
                         Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство  | 
                |||||||||||||||||||||||
5.  | 
                    Степен (прв, втор, трет циклус)  | 
                    Прв циклус  | 
                |||||||||||||||||||||||
6.  | 
                    Академска година / семестар 1 / Летен  | 
                    7. Број на ЕКТС кредити 6.0  | 
                |||||||||||||||||||||||
8.  | 
                    Наставник  | 
                    
                         проф. д-р Дејан Спасов доц. д-р Емил Станков ворн. проф. д-р Методија Јанчески проф. д-р Наташа Илиевска проф. д-р Весна Димитриевска Ристовска  | 
                |||||||||||||||||||||||
9.  | 
                    Предуслови за запишување на предметот  | 
                    
  | 
                |||||||||||||||||||||||
10.  | 
                    Цели на предметната програма (компетенции): Курсот претставува вовед во основните математички концепти неопходни за повисоките курсеви од информациски технологии, компјутерско и софтверско инженерство. 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||
11.  | 
                    Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Искази, операции со искази, исказни формули и логички закони 2. Исказни функции, предикатно сметање, превод на реченици во исказни формули и функции. 3. Методи на заклучување и примена 4. Методи на докажување 5. Множества 6. Функции 7. Релации, подредување и еквиваленција 8. Графови: презентација и својства (сврзаност, ојлеров и хамилтонов пат, најкраток пат). 9. Изоморфност, боење и планарност на графови. Дрва: Основни поими кај дрва и коренови дрва 10. Примена на Коренови дрва и пребарување во коренови дрва Скелетни дрва (најлесни дрва и пребарувачки дрва) 11. Комбинаторика (премутации и комбинаци со и без повторување). биномна формула 12. Принцип на вклучување и исклуување, итераци и рекурзија  | 
                ||||||||||||||||||||||||
12.  | 
                    Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.  | 
                ||||||||||||||||||||||||
13.  | 
                    Вкупен расположив фонд на време  | 
                    6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа  | 
                |||||||||||||||||||||||
14.  | 
                    Распределба на расположивото време  | 
                    45 + 45 + 0 + 0 + 90 = 180 часа 
  | 
                |||||||||||||||||||||||
15.  | 
                    Форми на наставните активности  | 
                    15.1.  | 
                    Предавања- теоретска настава  | 
                    45 часови  | 
                |||||||||||||||||||||
15.2.  | 
                    Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа  | 
                    45 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
16.  | 
                    Други форми на активности  | 
                    16.1.  | 
                    Проектни задачи  | 
                    0 часови 
  | 
                |||||||||||||||||||||
16.2.  | 
                    Самостојни задачи  | 
                    0 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
16.3.  | 
                    Домашно учење  | 
                    90 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.  | 
                    Начин на оценување  | 
                ||||||||||||||||||||||||
17.1.  | 
                    Тестови  | 
                    0 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.2.  | 
                    Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)  | 
                    0 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.3.  | 
                    Активности и учење  | 
                    0 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
17.4.  | 
                    Завршен испит  | 
                    100 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||
18.  | 
                    Критериуми за оценување (бодови/ оценка)  | 
                    до 50 бода  | 
                    
                         5 (пет) (F)  | 
                ||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода  | 
                    6 (шест) (E)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода  | 
                    7 (седум) (D)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода  | 
                    8 (осум) (C)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода  | 
                    9 (девет) (B)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода  | 
                    
                         10 (десет) (A)  | 
                ||||||||||||||||||||||||
19.  | 
                    Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
                    Реализирани актибвности 15.2 и 16.1  | 
                |||||||||||||||||||||||
20.  | 
                    Јазик на кој се изведува наставата  | 
                    
                         Македонски и англиски  | 
                |||||||||||||||||||||||
| 
                         21.  | 
                    
                         Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
                    механизам на интерна евалуација и анкети 
  | 
                |||||||||||||||||||||||
22.  | 
                    Литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||
22.1.  | 
                    Задолжителна литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||
                        
  | 
                |||||||||||||||||||||||||
| 
                         22.2.  | 
                    
                         Дополнителна литература  | 
                
                    
  | 
                
                
            |||||||||||||||||||||||
