Електрични кола
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Електрични кола Electrical Circuits |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2S042 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Компјутерско инженерство, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Компјутерско инженерство, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Андреја Наумоски проф. д-р Коста Митрески |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Освоени најмалку 36 ЕКТС |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со основните поими и појави од електричните кола, со основните закони и теореми во теоријата на електричните кола и со некои методи за анализа на електрични мрежи со временски констатни и временски прпоменливи струи и напони. Користење на основните законитости во електротехниката при решавање на конкретни проблеми во инженерството.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Потенцијал на електрично поле и електричен напон 2. Капацитивност и кондензатори. 3. Стационарна електрична струја ( DC).Електрична отпорност. Омов и Џулов закон 4. Електрични извори и електромоторна сила. Електрични мрежи во DC-режим. 5. Методи за решавање на електрични кола. Јазлови потенцијали. Суперпозиција. 6. Методи за решавање на електрични кола. Тевененова теорема. 7. Софтверски алатки за решавање на DC-електрични кола 8. Временски константно магнетно поле. Вектор на магнетна индукција. 9. Амперов закон. 10. Електромагнетна индукција. Принцип на работа на електричен генератор, мотор и трансформатор. 11. Временски променливи простопериодични струи и нивно претставување со фазори и комплексни броеви. Аналитички методи за решавање на RLC. 12. Методи за решавање на сложени електрични кола во AC- режим.Модел и анализа на едноставни RLC кола со помош на симулатор на коло. Вежби: 1. Задачи - Потенцијал на електрично поле и електричен напон 2. Задачи -Капацитивност и кондензатори. 3. Задачи -Стационарна електрична струја ( DC).Електрична отпорност. Омов и Џулов закон 4. Задачи -Електрични извори и електромоторна сила. Електрични мрежи во DC-режим. 5. Задачи -Методи за решавање на електрични кола. Јазлови потенцијали.Суперпозиција. 6. Задачи -Методи за решавање на електрични кола. Тевененова теорема. 7. Задачи -Софтверски алатки за решавање на DC-електрични кола 8. Задачи -Временски константно магнетно поле. Вектор на магнетна индукција. 9. Задачи -Амперов закон. 10. Задачи -Електромагнетна индукција. Принцип на работа на електричен генератор, мотор и трансформатор. 11. Задачи -Временски променливи простопериодични струи и нивно претставување со фазори и комплексни броеви. Аналитички методи за решавање на RLC. 12. Задачи -Методи за решавање на сложени електрични кола во AC- режим.Модел и анализа на едноставни RLC кола со помош на симулатор на коло. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|