Компјутерски звук, музика и говор
1.  | 
                    Наслов на наставниот предмет  | 
                    
                         Компјутерски звук, музика и говор Computer sounds, music and speech  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
2.  | 
                    Код  | 
                    F23L3S115  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
3.  | 
                    Студиска програма  | 
                    
                         Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
4.  | 
                    Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)  | 
                    
                         Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
5.  | 
                    Степен (прв, втор, трет циклус)  | 
                    Прв циклус  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
6.  | 
                    Академска година / семестар 3 / Летен  | 
                    7. Број на ЕКТС кредити 6.0  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
8.  | 
                    Наставник  | 
                    
                         проф. д-р Вангел Ајановски  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
9.  | 
                    Предуслови за запишување на предметот  | 
                    Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
10.  | 
                    Цели на предметната програма (компетенции): Да се стекнат со знаење на клучни прашања поврзани со анализата и генерирањето на звуци, музика и говор. 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
11.  | 
                    Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед. Општи информации за звук и дигитален звук. 2. Опрема и софтвери за снимање и обработка на звук. 3. PureData - Вовед и основни елементи за синтеза и обработка на звук 4. PureData - Различни контролни механизми во Pure Data. 5. PureData - Семплирање 6. SuperCollider - Вовед и основни елементи за синтеза и обработка на звук 7. SuperCollider - групи и модуларност, филтрирање по групи, семплови, таскови, секвенци 8. WebAudio 9. Вовед во тонална музичка теорија. Симболички претстави на музика (MIDI, MusicXML) 10. Компоненти на човечкиот говор. Системи за говор и математички модели. Анализа и синтеза на говор 11. Компјутерски генерирана музика 12. Иновации, нови трендови и истражувањаВ во генерирање звук, музика и говор  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
12.  | 
                    Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
13.  | 
                    Вкупен расположив фонд на време  | 
                    6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
14.  | 
                    Распределба на расположивото време  | 
                    30 + 45 + 10 + 20 + 75 = 180 часа 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
15.  | 
                    Форми на наставните активности  | 
                    15.1.  | 
                    Предавања- теоретска настава  | 
                    30 часови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||
15.2.  | 
                    Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа  | 
                    45 часови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
16.  | 
                    Други форми на активности  | 
                    16.1.  | 
                    Проектни задачи  | 
                    20 часови 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||
16.2.  | 
                    Самостојни задачи  | 
                    10 часови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
16.3.  | 
                    Домашно учење  | 
                    75 часови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
17.  | 
                    Начин на оценување  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
17.1.  | 
                    Тестови  | 
                    бодови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
17.2.  | 
                    Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)  | 
                    20 бодови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
17.3.  | 
                    Активности и учење  | 
                    20 бодови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
17.4.  | 
                    Завршен испит  | 
                    10 бодови  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
18.  | 
                    Критериуми за оценување (бодови/ оценка)  | 
                    до 50 бода  | 
                    
                         5 (пет) (F)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода  | 
                    6 (шест) (E)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода  | 
                    7 (седум) (D)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода  | 
                    8 (осум) (C)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода  | 
                    9 (девет) (B)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода  | 
                    
                         10 (десет) (A)  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
19.  | 
                    Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
                    освоени 50% од предвидените поени на индивидуалните задачи  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
20.  | 
                    Јазик на кој се изведува наставата  | 
                    
                         Македонски и англиски  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         21.  | 
                    
                         Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
                    механизам на интерна евалуација и анкети 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||
22.  | 
                    Литература  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
22.1.  | 
                    Задолжителна литература  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||
                        
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         22.2.  | 
                    
                         Дополнителна литература  | 
                
                    
  | 
                
                
            ||||||||||||||||||||||||||||
