Мобилни апликации
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Мобилни апликации Mobile applications |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S127 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Софтверско инженерство, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Љупчо Антовски ворн. проф. д-р Петре Ламески проф. д-р Владимир Трајковиќ |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури |
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): По завршувањето на предметот се очекува студентот да има продлабочено знаење во примена на технологиите и алатките за дизајн и развој на мобилни апликации.
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Модерни пристапи во развојот на мобилните апликации 2. Преглед на iOS како платформа за развој на мобилни апликации 3. Структура на iOS апликациите 4. Планирање и развој на комерцијална мобилна апликација 5. Кориснички интерфејси слеани со оперативниот систем 6. Правила за развој и планирање на кориснички интерфејс во iOS 7. Оптимизација на ресурси кај мобилните апликации 8. Податочни структури и работа со меморијата во мобилните уреди 9. Бази на податоци кај мобилните уреди и интеграција со надворешни сервиси 10. Вештачка интелигенција и машинска визија во мобилните апликации 11. Мобилните апликации во здравството, банките и електронската комерција 12. Примери на мобилни апликации во iOS од индустријата 13. Публикување на мобилни апликации во iOS (најдобри практики) Вежби: 1. Основи на Swift 2. Преглед на развојната алатка XCode за развој на мобилни апликации во Swift 3. MVC - Модел, Поглед и Контролер парадигма за развој на апликации, животен циклус на апликацијата 4. Видови на погледи кај мобилните апликации, развој на апликација со еден поглед 5. Развој на апликации со повеќе погледи и транзиции на погледи 6. Програмирање на погледи со адаптабилен распоред и големина 7. Анимации на транзициите и на погледите, пренос на податоци меѓу погледите 8. Чување на податоци кај мобилните уреди 9. Прикажување на податоци во табели и колекции 10. Програмирање паметна апликација во Swift со користење на различните видови на сензори и камерата со вградените рутини за процесирање на слики и вештачка интелигенција во iOS 11. Поврзување со веб сервиси и надворешни сервиси на апликаицијата и нотификации 12. Отстранување на грешки кај апликацијата, најдобри практики за програмирање, користење на библиотеки надвор од основната рамка 13. Публикување на апликација |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Навремено доставување на сите домашни задачи и проект |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|