Дизајн и архитектура на софтвер
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Дизајн и архитектура на софтвер Software design and architecture |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W009 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Софтверско инженерство и информациски системи, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Управување во информатички технологии, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Дејан Ѓорѓевиќ проф. д-р Ѓорѓи Маџаров проф. д-р Љупчо Антовски ворн. проф. д-р Петре Ламески |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Објектно ориентирана анализа и дизајн или Објектно ориентирано програмирање |
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентите да ги научат главните концепти на објектно ориентирана анализа и дизајн. Да се запознаат со техниките на рефакторирање, шаблоните за дизајн и различните архитектури на софтвер. По завршувањето на курсот кандидатите ќе можат да ги идентификуваат ограничувањата и проценат квалитетите на софтверските системи. За конкретна софтверска спецификација ќе можат да ја проценат нејзината комплетност и конзистентност, како и да дизајнираат софтверска архитектура во согласност со дадените барања.
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: (1) Дизајн концепти, дефиниција на дизајнот, основни проблеми во дизајнот (на пример, перзистентни податоци, управување со складиштата и исклучоци) (1) Контекст на дизајн во рамките на повеќе животни циклуси на развој на софтвер, принципи на проектирање (криење на информации, кохезија и спојување) (1) Интеракции помеѓу дизајнот и барањата, дизајн за квалитетни атрибути (на пример, сигурност, употребливост, одржливост, перформанси, тестирање, безбедност и толеранција на грешки) (1) Дизајн компромиси, дизајн стратегии, функционален дизајн, објектно-ориентиран дизајн (1) Податочно воден дизајн, аспектно-ориентиран дизајн, архитектонски дизајн (3) Архитектонски стилови, шаблони и рамки (1) Архитектонски размени меѓу различните атрибути (1) Хардверски и системски инженеринг прашања во софтверската архитектура, барања за следливост во архитектурата (1) Сервисно ориентирани и архитектури во облак (1) Архитектури за мрежни, мобилни и вградени системи (1) Однос помеѓу архитектурата на производот, структурата на организацијата, и пазарот |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, проектни задачи, домашни задачи |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|