Мултимодална интеракција

Мултимодална интеракција

1.

Наслов на наставниот предмет

Мултимодална интеракција

Multimodal interaction

2.

Код

m23_s_023

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Интелигентни системи, Софтверско инженерство, Софтверско инженерство,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Катарина Тројачанец Динева проф. д-р Сузана Лошковска

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Луѓето користат различни сетила и системи за меѓусебна комуникација, симултано (лице во лице конверзација) или алтернативно (со користење на говор, пишување, гестикулација, допир). Традиционално комуникацијата со компјутерите се одвивала преку тастатура и глушец и компјутерот одговарал најчесто со визуелни стимули во форма на текст или слики. Целта на курсот е да ги воведе студентите во новите начини на интеракција со компјутерските системи што овозможуваат подорбување на искуството или ефикасноста на интеракцијата со истите (контрола со звук, звучна интеракција, препознавање на гестови, екрани на допир, таткилни интерфејси, надградена реалност).

11.

Содржина на предметната програма:


Дизајн на мултимодална интеракција. Дизајн, моделирање и анализа на мултимодални влезни уреди која вклучува: препознавање на говор, препознавање и следење на црти и изрази на човечко лице, препознавање на гестови, интеркација без допир, сензори на памени телефони и во паметни околини. Мултимодални излезни уреди која вклучува: синтеза на говор, интеркација преку звучни објекти, тактилни интерфејси. Надградена реалност. Автоматска анализа на мултимодално однесување.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

0 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

15 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7158

Irena Croning & Robert Scoble

The Infinite Retina

Packt

2020

7159

Jason Jerald

The VR Book

ACM Books

2016

7160

Helen Papagiannis

Augmented Human

O`Reilly

2017

7161

Cornel Hilman

UX for XR User Experience Design and Strategies for Immersive Technologies Hillmann, Cornel. UX for XR (Design Thinking)

apress

2021

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година