Амбиентална интелигенција

Амбиентална интелигенција

1.

Наслов на наставниот предмет

Амбиентална интелигенција

Ambient intelligence

2.

Код

m23_w_015

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Data science in computer science and engineering, Интелигентни системи,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Ефтим Здравевски ворн. проф. д-р Петре Ламески

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Во рамките на овој предмет студентите ќе бидат запознати со напредните пристапи за обработка на податоци од амбиенталните сензори и неинвазивните сензори кои се користат за мониторинг на здравствената состојба и активностите на луѓето во нивните живеалишта и работни средини, како и пристапите за препознавање на нивните активности. Импликации врз здравствените системи и социјалните аспекти на луѓето.

11.

Содржина на предметната програма:


Амбиентални и неинвазивни сензори за детекција на активности и сензори интегрирани во мебелот Селекција на најпогодните сензори и сензорски отчитувања Здравствени системи: историски осврт и тековни предизвици Препознавање на атомични активности на ниско ниво Препознавање на комплексни активности на високо ниво Примена при мониторинг на постари лица Предизвици во примената Студии на случај и најнови достигнувања Социјални аспекти

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

0 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

15 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности 15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

макед

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

6070

Nik Bessis, Ciprian Dobre

Big Data and Internet of Things: A Roadmap for Smart Environments

Springer

2014

6071

Seyed Shahrestani

Internet of Things and Smart Environments: Assistive Technologies for Disability, Dementia, and Aging

Springer

2017

6072

Nakashima, Hideyuki, Aghajan, Hamid, Augusto, Juan Carlos

Handbook of Ambient Intelligence and Smart Environments

Springer

2010

6073

Gaelle Calvary, Thierry Delot, Florence Sedes, Jean-Yves Tigli

Computer Science and Ambient Intelligence

Wiley

2013

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година