Напредни концепти на бази на податоци
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Напредни концепти на бази на податоци Advanced database concepts |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_w_040 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 1000.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Горан Велинов проф. д-р Вангел Ајановски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целата на курсот ќе биде да обезбаеди знаење на студентот за напредните концепти, како кај конвенционалните релациони, така и кај нерелационите бази на податоци. По завршувањето на курсот, се очекува студентот даги знае строгите теоретските аспекти што се вградени во современите системи за управување со бази на податоци, како и најнови трендови и отворени проблеми од теоретски и практичен аспект во развојот на бази податоци.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Темите обработени во рамките на овој курс се: Моделирање на податоци – модели, техники и алатки; Повеќемоделни бази на податоци; Релационенмоделнабазинаподатоци – напредни концепти (релационаалгебра, релационо предикатно сметање, функциски зависности, нормализација); Архитектура на современите системи за управување со бази на податоци – поглед одвнатре;н Многу големи бази на податоци, просторни, полуструктурирани и неструктуирани бази на податоци; Обектно – релациони и објектно – ориентирани бази на подаотци;; Семантички бази наподатоци; Фајл организирани и дистрибуирани бази на податоци; Мемориски бази на податоци; Синџири на блокови и бази на податоци. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: - |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
1000.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 0 + 0 + 0 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
0 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
0 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|