Скалабилност за SaaS апликации
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Скалабилност за SaaS апликации Scalability for SaaS applications |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
CC-Z-02 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Дејан Спасов проф. д-р Марјан Гушев |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Овој курс ќе ги подготви студентите за концептот на софтвер како сервис (SaaS), негов развој, имплементација, како и барања, тестирање, управување и одржување. Особен осврт ќе се даде на скалабилноста на софтверот и повеќестанарство (multi-tenancy)
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Сервисно ориентирана архитектура. Вовед во SaaS. Премин од сервиси и апликации во SaaS. Архитектура на SaaS апликации. Костур на SaaS на серверска страна. Алатки за развој на SaaS. Дизајнирање на SaaS. Наоѓање на грешки. SaaS на клиентска страна. Aгилен развој на SaaS. Behavior-Driven Design. Развој поттикнат од тестирање. Одржување. Менаџирање. Шаблони за SaaS класи. Надежност и безбедност на SaaS апликации. Перспективи на SaaS. |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
50 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
50 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски или англиски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
интерна евалуација и анкети, според модел образложен претходно
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|