Мултимедијален и скалабилен веб
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Мултимедијален и скалабилен веб Multimedia and scalable web |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
DCS-I-06 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, Безбедност, криптографија и кодирање, Безбедност, криптографија и кодирање, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бобан Јоксимоски проф. д-р Иван Чорбев |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): По комплетирање на курсот кандидатите се очекува студентите за знаат да развиваат веб страници со современ дизајн, вклучувајќи структура, архитектура, компатибилност со различни уреди, употреба на каскадни стилови, употребливост, скалабилност со различен број корисници, оптимизација за пребарувачи, итн. Се очекува канидатите да 1. Демонстрираат напредно разбирање на важноста на добар дизајн, интеракција и употребливост на веб страниците на различни платформи и уреди. 2. Демонстрираат практично знаење за дизајн и употребливост и да можат да го применат знаењето при дизајнирање на ефективни мултимедијални веб сајтови. 3. Да комуницираат со терминологија специфична за оваа област. 4. Критички да евалуираат примери на дизајн и интерактивност на веб сајтови, вклучувајќи и проценка на свои производи. 5. Да демонстрираат свесност за стратегии врзани со разбирање на потребите на корисниците на веб мултимедијални продукти.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Употребата на мултимедијални содржини во веб продукти вклучувајќи стандарди и технологии. Употреба на различни мултимедијални технологии, комбинации од мултимедијални технологии. Дизајнирање на мултимедијален веб, медиуми за стриминг, напредно скриптирање за мултимедијални содржини, тестирање мултимедијални веб апликации, достапност на веб, мобилни мултимедијални апликации, HTML 5 Canvas, JavaScript. Оптимизација за пребарувачи - SEO Мултимедијални веб апликации за мобилни уреди како мобилни телефони и падови, но и големи екрани, телевизори. Развој на игри, дизајн, мобилни прегледувачи, категории на мултимедијални содржини. Скалабилен веб дизајн. Безбеден веб развој (принципи, справување со грешки, автентикација, авторизација, евиденција, IO валидација, управување со сесии), (XSS, SQL Injection, CSRF, Clickjacking, DoS, DT, FI, CI) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
NULL |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|