Архитектура и организација на компјутери
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Архитектура и организација на компјутери Computer Architecture and Organization |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L1S003 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Software engineering and information systems, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 1 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Дединец проф. д-р Билјана Ристеска Стојкоска проф. д-р Дејан Спасов проф. д-р Игор Мишковски проф. д-р Љупчо Антовски ворн. проф. д-р Магдалена Костоска Ѓорчевска проф. д-р Марјан Гушев ворн. проф. д-р Мирослав Мирчев ворн. проф. д-р Сашо Граматиков ворн. проф. д-р Владимир Здравески |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Разбирање на главните компјутерски архитектури, внатрешната организација, проценка на перформансите на поедините делови и компјутерскиот систем во целинa.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед, Компјутерски апстракции и технологии 2. Перформанси и benchmarking 3. Инструкции и операнди, репрезентација на различни типови инструкции, репрезентација на целобројни и знакови операнди 4. Програмски конструкти во MIPS. Процедури 5. MIPS адресирање. Преведување и стартување на програми 6. Компјутерска аритметика: Собирање, одземање, множење и делење. Броеви со подвижна запирка 7. Процесор. MIPS имплементација. Градење на податочна патека. 8. Градење на контролна патека. Вовед во проточност и паралелизам 9. Податочни и структурни проточни конфликти 10. Контролни проточни конфликти. Прекини и исклучоци 11. Експлоатација на мемориската хиерархија и Кеш Меморија 12. Кеш Меморија и TLB Вежби: 1. Вовед и бројни системи, SM, RC, DC, Excess Code 2. Перформанси и benchmarking 3. Основни МИПС инструкции. Репрезентација на целобројни и знакови операнди 4. Програмски конструкти во MIPS. Процедури 5. MIPS адресирање 6. Компјутерска Аритметика. Броеви со подвижна запирка 7. Основи на логички дизајн: Вовед, порти, табели на вистинитост, комбинациони кола, вовед во HDL 8. Аналогија на C код во MIPS Асемблер 9. MIPS Асемблер 10. Предвидување на гранење 11. Кеш Меморија и перформанси 12. Кеш Меморија и перформанси |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|