F23L1S066 Основи на сајбер безбедноста
1.  | 
                    Наслов на наставниот предмет  | 
                    
                         F23L1S066 Основи на сајбер безбедноста F23L1S066 Cybersecurity fundamentals  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
2.  | 
                    Код  | 
                    F23L2S066  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.  | 
                    Студиска програма  | 
                    
                         Стручни студии за програмирање, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Интернет, мрежи и безбедност, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Software engineering and information systems, Интернет, мрежи и безбедност, Стручни студии за програмирање,  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
4.  | 
                    Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)  | 
                    
                         Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
5.  | 
                    Степен (прв, втор, трет циклус)  | 
                    Прв циклус  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
6.  | 
                    Академска година / семестар 1 / Летен  | 
                    7. Број на ЕКТС кредити 6.0  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
8.  | 
                    Наставник  | 
                    
                         проф. д-р Анастас Мишев проф. д-р Соња Филипоска  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
9.  | 
                    Предуслови за запишување на предметот  | 
                    нема  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
10.  | 
                    Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе се запознае со концептот на сајбер безбедност, закани и ризици. Ќе биде свесен за проблемите предизвикани од сајбер криминалот и ќе биде во можност да ги разбира ризиците од напади и основните механизми како да се заштити од нив. 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.  | 
                    Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Запознавање 2. Вовед 3. Коцка на сајбер безбедност 1 4. Коцка на сајбер безбедност 2 5. Коцка на сајбер безбедност 3 6. Напади 7. Напади 8. Заштита на тајни 9. Интегритет 10. 5 9ки 11. OSINT 12. Етика Вежби: 1. Вовед во виртуелизација и работа со виртуелни машини 2. Платформи за сајбер безбедност 3. Заштита на лични податоци и приватност 1 4. Table Top 5. CLAW 6. Заштита на лични податоци и приватност 2 7. Организациска заштита 1 8. Организациска заштита 2 9. Ethical Hacking Methodology & Kali ToolsFile 10. Ethical Hacking Methodology & Kali ToolsFile 11. одбрана на проектни 12. одбрана на проектни  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.  | 
                    Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.  | 
                    Вкупен расположив фонд на време  | 
                    6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
14.  | 
                    Распределба на расположивото време  | 
                    30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
15.  | 
                    Форми на наставните активности  | 
                    15.1.  | 
                    Предавања- теоретска настава  | 
                    30 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||
15.2.  | 
                    Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа  | 
                    45 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
16.  | 
                    Други форми на активности  | 
                    16.1.  | 
                    Проектни задачи  | 
                    15 часови 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||
16.2.  | 
                    Самостојни задачи  | 
                    15 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3.  | 
                    Домашно учење  | 
                    75 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.  | 
                    Начин на оценување  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1.  | 
                    Тестови  | 
                    20 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2.  | 
                    Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)  | 
                    15 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3.  | 
                    Активности и учење  | 
                    10 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4.  | 
                    Завршен испит  | 
                    50 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
18.  | 
                    Критериуми за оценување (бодови/ оценка)  | 
                    до 50 бода  | 
                    
                         5 (пет) (F)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода  | 
                    6 (шест) (E)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода  | 
                    7 (седум) (D)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода  | 
                    8 (осум) (C)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода  | 
                    9 (девет) (B)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода  | 
                    
                         10 (десет) (A)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
19.  | 
                    Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
                    нема  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
20.  | 
                    Јазик на кој се изведува наставата  | 
                    
                         македонски и англиски  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         21.  | 
                    
                         Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
                    механизам на интерна евалуација и анкети 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
22.  | 
                    Литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1.  | 
                    Задолжителна литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
                        
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         22.2.  | 
                    
                         Дополнителна литература  | 
                
                    
  | 
                
                
            |||||||||||||||||||||||||||||||||
