Основи на теоријата на компјутерските науки
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Основи на теоријата на компјутерските науки Basics of theory of computing | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | F23L3S039 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Компјутерски науки, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Компјутерски науки, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Статистика и аналитика на податоци, | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 3 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Марија Михова проф. д-р Миле Јованов | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | Дискретна математика или Дискретни структури 2 или Математика 2 или Избрани теми од математика | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): На овој курс ќе стекнете основно разбирање за класичните модели кои се користат во основата на компјутерските науки за анализа на пресметковните процеси, вклучувајќи конечни автомати, граматики и Тјурингови машини. Овие модели може да се користат за да се одговори на прашања како што се кои проблеми може да се решат со компјутер и дали има некои проблеми кои се суштински потешки за решавање од другите. 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: 1. Основни концепти за јазици, граматики и автомати 2. Регуларни изрази и регуларни јазици 3. Детерминистички конечни автомат 4. Недетерминистички конечни автомати, Еквиваленција меѓу детерминистички и недетерминистички конечни автомати и редукција на број на состојби. 5. Својства на регуларните јазиции лема за пумпање кај регуларни јазици. 6. Контекстно слободни јазици 7. Push-down автомати 8. Врска меѓу контекстно слободни јазици и Push-down автомати 9. Лема за пумпање кај конекстно слободни јазици и затварач. 10. Тјурингови машини. 11. Хиерархија кај јазици (рекурзивнијазици, контекстно сензитивни...) 12. Вовед во компјутерска комплексност (П, НП) 13. Пресметливост. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 15 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 75 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 90 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Реализирани активности 15.2 и 16.1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | Македонски и англиски | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||

