Моделирање и менаџирање на бизнис процеси
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Моделирање и менаџирање на бизнис процеси Business process modeling and management |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S130 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Георгина Мирчева |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Објектно ориентирано програмирање |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): По завршувањето на предметот се очекува студентот да ги разбира и има продлабочено знаење за типови бизнис процеси и нивна поврзаност со ИС, ќе имаат продлабочено знаење во идентификување, моделирање и мапирање разни типови бизнис процеси, ќе знаат да применат алатки и јазици за моделирање на бизнис процеси преку соодветни дијаграми, ќе имаат познавање од принципите за подобрување на тек на процеси, ќе имаат познавање од концептите за податочна размена и интероперабилност.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во бизнис процеси. 2. Фази во циклусот за менаџирање на бизнис процеси. 3. Идентификација на бизнис процеси. 4. Јазици за моделирање на бизнис процеси. 5. Моделирање на бизнис процеси со BPMN. Основни поими при моделирање на бизнис процеси (настани, активности, артефакти, ресурси). 6. Напредно моделирање на бизнис процеси со BPMN. Декомпозиција на бизнис процеси. Повторување и реискористување на бизнис процеси. Справување со настани и исклучоци. 7. Дијаграм на кореографии. 8. Откривање на бизнис процеси. 9. Квалитативна анализа на бизнис процеси. 10. Квантитативна анализа на бизнис процеси. Анализа на тек на процеси. Анализа базирана на теорија на редици на чекање. Анализа преку симулација на бизнис процеси. 11. Редизајн на бизнис процеси. 12. Автоматизација на бизнис процеси. 13. Процесна интелигенција. Откривање на знаење за бизнис процесите. Вежби: 1. Бизнис процеси - примери, основни елементи, најкарактеристични бизнис процеси. 2. Илустрација на фазите во циклусот за менаџирање на бизнис процеси. 3. Идентификација на бизнис процеси и градење на архитектура од процеси - задачи. 4. Примери за моделирање на бизнис процеси со користење на различни јазици. 5. Моделирање на бизнис процеси со BPMN - задачи. 6. Моделирање на бизнис процеси со BPMN - задачи. 7. Моделирање на бизнис процеси со BPMN - задачи. 8. Дијаграм на кореографии - задачи. 9. Откривање на бизнис процеси - задачи. Квалитативна анализа на бизнис процеси - задачи. 10. Квантитативна анализа на тек на бизнис процеси - задачи. Квантитативна анализа базирана на теорија на редици на чекање - задачи. 11. Квантитативна анализа преку симулација на бизнис процеси - задачи. 12. Редизајн на бизнис процеси - задачи. Автоматизација на бизнис процеси - илустрација. 13. Откривање на знаење за бизнис процесите - илустрација. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
50 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|