Моделирање и симулација
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Моделирање и симулација Modeling and simulation | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | F23L3S131 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 4 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Ласко Баснарков | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | Веројатност и статистика или Основи на теорија на информации или Бизнис статистика или Математика 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе се здобие со знаења за користење на техники за моделирање со цел да го евалуира однесувањето на реалните системи. Студентот ќе стекне способност за конструирање, верификација и решавање на модели со различни нивоа на апстракција и деталност. Ќе бидат опфатени и методи за фитување на состојбата и параметрите на моделите со реални податоци, како и предвидување на идното однесување и "што-ако" анализи. 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во моделирање и симулација 2. Генерирање на случајни броеви 3. Моделирање на дискретни системи 4. Моделирање на континуирани системи 5. Моделирање на високо-димензионални системи 6. Модели со агенти 7. Модели со теорија на игри 8. Стохастични модели и нивна примена во финансии 9. Редици на чекање 10. Естимација на состојба и параметри со реални податоци и предвидување на идното поведени 11. Техники на оптимизација 12. Методи за намалување на димензионалноста Вежби: 1. Запознавање со Python 2. Генерирање на случајни броеви 3. Репрезентација и симулација на примери од дискретни системи 4. Репрезентација и симулација на примери од континуирани системи 5. Репрезентација и симулација на високо-димензионални системи 6. Модели со агенти 7. Симулации со теорија на игри 8. Стохастични модели и нивна примена во финансии 9. Редици на чекање 10. Примена на неколку алгоритми за естимација врз реална состојба и параметри со реални податоци и предвидување на идното поведение 11. Техники на оптимизација 12. Методи за намалување на димензионалноста | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 15 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 75 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 70 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | реализирани активности 15.1 и 15.2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски и англиски | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||

