Дигитална постпродукција
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Дигитална постпродукција Digital Postproduction |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W092 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бобан Јоксимоски проф. д-р Иван Чорбев |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури |
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): По завршување на курсот се очекува студентите да се оспособени за основни методи за дигитална постпродукција, дигитално композитирање, работа со секвенци од слики, интеграција на дигитални објекти во слики и следење и спарување на движења од различни извори
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во предметот. Дигитална препродукција, продукција и постпродукција. 2. Вовед во дигитална композиција. Секвенци од слики, компресии на слики, информации на ниво на пиксел. Алатки за дигитално композитирање. 3. Виртуелни камери. Стереоскопија. 4. Ротоскопија и останати техники за изолација на пиксели. 5. Отстранување на еднобојни позадини. Вметнување на пејсажи. Отстранување на боја според клучни параметри. 6. Дигитално маскирање на објекти. 7. Следење на објекти во слика. Тракирање на движења. 8. Спарување на движења. Стабилизација на слика. 9. Вметнување на дигитални 3Д објекти во проспродукциски сцени. 10. Системи за честички. Постпродукциски ефекти. 11. Видео монтажа. Композиција на видео и аудио датотеки. 12. Оценување на боја (color grading). 13. Дигитализација на движење. Интегрирање во сцени. 14. Фотограмометрија Вежби: 1. Типови на софтвери за постпродукција. Запознавање со фази и потреби за пост-продукција. 2. Алатки за манипулација на растерски слики. 3. Вкомпонирање на слики од стереоскопски и виртуелни камери 4. Ротоскопија и останати техники за изолација на пиксели. 5. Отстранување на еднобојни позадини. Вметнување на пејсажи. Отстранување на боја според клучни параметри. 6. Дигитално маскирање на објекти. 7. Следење на објекти во слика. Тракирање на движења. 8. Спарување на движења. Стабилизација на слика. 9. Вметнување на дигитални 3Д објекти во проспродукциски сцени. 10. Системи за честички. Постпродукциски ефекти. 11. Видео монтажа. Композиција на видео и аудио датотеки. 12. Оценување на боја (color grading). 13. Дигитализација на движење. Интегрирање во сцени. 14. Фотограмометрија |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам за интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|