Методологија на истражувањето во ИКТ

Методологија на истражувањето во ИКТ

1.

Наслов на наставниот предмет

Методологија на истражувањето во ИКТ

Research methodologies in ICT

2.

Код

F23L3W126

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Компјутерски науки, Безбедност, криптографија и кодирање, Биоинформатика,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

4 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Андреја Наумоски

9.

Предуслови за запишување на предметот

Освоени најмалку 150 кредити

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на курсот е студентите да се запознаат со основите на методологиите на истражување во ИКТ. По завршувањето на курсот кандидатите ќе имаат продлабочени знаења за методологиите на истражувања во ИКТ, ќе можат да конципираат и спроведат научно истражување, и да напишат извештај од научно истражувачката работа.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Oрганизација на предметот 2. Чекори во истражувањата 3. Методи 4. Експерименти 5. Симулација 6. Референци 7. Плагијати 8. Пишување на труд 9. Отворена наука 10. Jupyter Notebooks 11. Container Вежби: 1. 2. Вовед во LaTex 3. Пишување на труд во LaTex & Overleaf 4. Реализација на експеримент 5. Примена на симулатори 6. Практични примери за референцирање 7. Показна вежба од системи за плагијати 8. Пишување и рецензија на трудови 9. Показна вежба за отворени множества на податоци, репозиториуми на трудови, како се прават отворени податоци 10. Вежби Jupyter Notebooks 11. Вежби Container

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби, тимска работа, пример случаи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

30 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Редовно посетување настава (до 3 отсуства), навремено доставување домашни задачи, семинарски работи, дискусии на форум и проект

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4494

Ranjit Kumar

Research Methodology

SAGE Publications

2011

4495

Luciano Floridi

The Blackwell Guide to the Philosophy of Computing and Information

Blackwell Publishing

2004

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година