Дигитална трансформација
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Дигитална трансформација Digital transformation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_226 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Едукација со ИКТ, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентот да се запознае со областа на дигитизација за примена на целосна дигитална трансформација на ниво на цело претпријатие или институција и да се обучи да води проекти за дигитална трансформација со користење на технологии за формирање целосна дигитална понуда, како и да го води одржувањето на постојните решенија како резултат од претходна дигитална трансформација. Компетенции кои се очекува да ги стекне студентот по завршувањето со предметот: - Разбирање на важноста на целосната дигитална трансформација - Способност за водење и учество во проекти кои опфаќаат процеси на дигитизација на ниво на цело претпријатие или институција - Примена на технологии за формирање на дигитални услуги за креирање на сопствена дигитална понуда - Аргументирана анализа и критика на минати проекти на дигитална трансформација и постојни дигитални понуди
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Теми обработени во рамките на овој предмет: - Концепти на дигитална трансформација, дигитизација на ниво на цело претпријатие или институција. - Дигитални услуги и дигитална понуда наспроти класични услуги и понуда. - Технологии за формирање, презентација и понуда на дигитални услуги. - Методологии на развој и одржување на дигитизациски проекти. - Планирање на проекти за дигитална трансформација. - Животен циклус на дигитална трансформација на ниво на цело претпријатие или институција. - Активности во подготвителна фаза за дигитизација. - Дигитизациски процеси за целосна дигитална трансформација. - Пост-дигитизациски активности и подготовка за формирање на дигитални услуги. - Презентација и имплементација на дигитални услуги – технологии кои овозможуваат дигитална трансформација и дигитална понуда - Избор на најсоодветни технологии за дигитална трансформација и дигитална понуда - Овозможување на дигитална понуда во сопствена режија и овозможување во облак - предности и негативности. - Одржување на дигитална понуда. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: - Предавања и вежби со дискусии базирани на примери, анализа на различни достапни примери - Компјутерски потпомогнато учење - Електронско и учење на далечина - Групно истражување и развој - Користење на релевантни софтверски алатки - Изработка на проект и одбрана на проектот |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 15 + 90 + 15 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
90 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
90 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
50% од активностите и првична верзија од проектот |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|