Бизнис дизајн
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Бизнис дизајн Business design |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_w_060 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Управување во информатички технологии, Управување во информатички технологии, Софтверско инженерство, Софтверско инженерство, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Иван Китановски |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Business design thinking е пристап за решавање на проблеми во организации со фокус на постојан раст, развој, одржливост и иновации. Дизајн на продукти вклучително и ИТ системи е само еден од домените на примена на оваа методологија, која подеднакво успешно се применува во дизајн на услуги, стратегии, социјални системи и бизнис организации од било која сфера и област. Во основа на пристапот е брзо учење, генерирање идеи и ефикасна комуникација и соработка на ниво на организација со активно учество на корисниците (кодизајн). Во рамки на предметот студентите ќе стекнат знаења и hands-on искуство за основни елементи на теорија на дизајн: генерирање на идеја, брз развој на прототип, тестирање и евалуација. Во рамки на предметот ќе се обработуваат студии на случај за иновативни решенија како двигател на постојан раст, справување со комплексни проблеми и донесување одлуки во услови на непредвидливост и несигурност.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Развивање на способности за согледување, разбирање, размислување и делување преку единствениот јазик на дизајн. - Кружен тек на процесот на дизајн: empathy, define, ideate, prototype, test - Конкурентна бизнис аналитика - Визуелизација и евалуација - Методи и техники на кориснички-базиран дизајн - Алатки за брз развој на протипови од кои произлегуваат нови идеи и стратегии - Дизјанирање стратегиски решенија со намален ризик - Кодизајн на идеи и решенија кои имаат импакт врз корисниците - Насоки за проширување на бројот и разноликоста на корисниците - Активна соработка на дизајнери, тимови и корисници |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
50 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
50 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|