Интелигентни интерактивни системи

Интелигентни интерактивни системи

1.

Наслов на наставниот предмет

Интелигентни интерактивни системи

Intelligent interactive systems

2.

Код

m23_s_016

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Data science in computer science and engineering, Интелигентни системи,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Ана Мадевска Богданова

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на предметот е студентот да се стекне со знаење за новите интелигентни методологии и технологии за поприродна. Од посебен значај е научниот приод кон проблемите кои се засновани на релевантни теориски и експериментални истражувања, и следејќи ги трендовите во интелигентните технологии, когнитивни науки и парадигми во интерактивен дизајн. По завршувањето на курсот се очекува студентот да:  ги познава теориските и емпириските истражувања кои се основа на новите пристапи во дизајнот на интелигентни интерактивни системи  ги познава техниките и методологиите за дизајн и изведба на интелигентни интерактивни системи  има способност и вештини да направи избор на соодветните методи за анализа, дизајн и имплементација на интелигентен интерактивен систем според проблемот и доменот од интерес  има способност да ги применува напредните технологии и новите парадигми за дизајн и изведба на интелигентен интерактивен систем во избрани сценарија, контексти и апликативни домени  има способност да дизајнира евалуациска процедура која соодветствува на контекстот и немената, со која ќе се валидира интелигентниот интерактивен систем во различни моменти од неговиот развој.

11.

Содржина на предметната програма:


Во предметот се изучуваат содржини кои ги покриваат аспектите на избор на најсоодветните интелигентни техники (применета вештачка интелигенција и машинско учење) за поддршка на интеракцијата човек -комјутер која соодветсвува на способностите, можностите и преференците на поединецот или групата корисници. • Интелигентни мобилни, сеприсутни и интелигентни средини. • Афективна интеракција. • Когнитивно и социјално моделирање - моделирање и анализа на однесувањето на корисници и кориснички групи • Мултимодална интеракција со примена на најнови интелигентни технологии од областа на длабоко учење, учење со поттикнување и агентно-базирани системи. • Апликативни домени и студии на случај (системи за препораки, подршка во одлучување, асистивни системи, мултимодална интеракција) • Дизајн на процедура и сценарио за споредување на експериментални студии и евалуација на интелигентни интерактивни системи • Системи за препорака • Интерпретабилна ВИ (Explainable AI)

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, студија на случај, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

0 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

15 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности 15.1 до 15.2, и 16.1 до 16.3

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Механизми на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7596

J. Jacko & A. Sears (Eds.)

The Human-Computer Interaction Handbook: Fundamentals, Evolving Technologies and Emerging Applications

Lawrence Erlbaum Associates

2009

7597

Jennifer Rowsell

Working with Multimodality: Rethinking Literacy in a Digital Age

Routledge; 1 edition

2013

7598

A selected list of research papers from relevant conferences in journals

0

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година