Дигитална доверба и идентитет

Дигитална доверба и идентитет

1.

Наслов на наставниот предмет

Дигитална доверба и идентитет

Digital trust and identity

2.

Код

DCS-Z-03

3.

Студиска програма

Безбедност, криптографија и кодирање, Безбедност, криптографија и кодирање, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Боро Јакимовски ворн. проф. д-р Ристе Стојанов

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


По завршувањето на курсот, се очекува студентот да ги знае механизмите за идентификација на корисниците во дигиталниот свет, како и протоколите за размена на овие информации помеѓу системите. Дополнително студентот ќе биде запознаен со правната рамка поврзана со доверливите услуги.

11.

Содржина на предметната програма:


Дигитален идентитет, Автентикација и нивоа на автентикација на дигиталниот идентитет, Протоколи за размена на дигитален идентитет, Федерации на дигитални идентитеи, Доверба кај федерациите на дигитални идентитети, Доверливи усллуги, EIDAS

12.

Методи на учење:


Предавања, проекти, дискусии, работилници

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + + 45 + 45 + 30 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

45 часови

16.2.

Самостојни задачи

45 часови

16.3.

Домашно учење

30 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

40 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

45 бодови

17.3.

Активности и учење

20 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности 15, 16

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7759

William Stallings

Network Security Essentials: Applications and Standards (6th ed.)

Prentice Hall

2016

7760

Phillip J. Windley

Learning Digital Identity

O’Reilly Media

2022

7761

Yvonne Wilson, Abhishek Hingnikar

Solving Identity Management in Modern Applications: Demystifying OAuth 2.0, OpenID Connect, and SAML 2.0

Apress

2019

7762

Michael Schwartz, Maciej Machulak

Securing the Perimeter: Deploying Identity and Access Management with Free Open Source Software

Apress

2018

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година