Објектно ориентирана анализа и дизајн

Објектно ориентирана анализа и дизајн

1.

Наслов на наставниот предмет

Објектно ориентирана анализа и дизајн

Object-oriented analysis and design

2.

Код

F23L2S015

3.

Студиска програма

Софтверско инженерство и информациски системи, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

1 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Билјана Ристеска Стојкоска ворн. проф. д-р Бојана Котеска доц. д-р Илинка Иваноска проф. д-р Кире Триводалиев проф. д-р Слободан Калајџиски

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Запознавање со техниките за анализа, дизајн и моделирање на објектно ориентираните системи. Оспособување за практична анализа на кориснички барања и креирање ефективни ОО модели како почетна фаза на имплементацијата на ОО системот.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Основни објектно-ориентирани концепти. Класи, објекти, енкапсулација и полиморфизам. Интерфејси и реализација. Наследство и композиција. 2. Вовед во УМЛ. Модели и потребата од моделирање. Класни дијаграми - атрибути и методи. 3. Класни дијаграми - врски помеѓу класите. Објектни дијаграми. 4. Кориснички сценарија и нивно моделирање преку use case дијаграми. 5. Дијаграми на активности. 6. Дијаграми на состојби. 7. Секвенцни дијаграми. 8. Колаборациски дијаграми. 9. Интеракција со други системи. Дефинирање на интерфејси кон други системи со користење на УМЛ. Компонентни и развојни дијаграми. 10. Интеракција со други системи. Дефинирање на интерфејси кон други системи со користење на УМЛ. Компонентни и развојни дијаграми (продолжение). 11. Врска помеѓу УМЛ нотацијата и други нотации за моделирање на системи. 12. Практични примери за примена на УМЛ стандардот. Вежби: 1. Основни објектно-ориентирани концепти. Класи, објекти, енкапсулација и полиморфизам. Интерфејси и реализација. Наследство и композиција. 2. Вовед во УМЛ. Модели и потребата од моделирање. Класни дијаграми - атрибути и методи. 3. Класни дијаграми - врски помеѓу класите. Објектни дијаграми. 4. Кориснички сценарија и нивно моделирање преку use case дијаграми. 5. Дијаграми на активности. 6. Дијаграми на состојби. 7. Секвенцни дијаграми. 8. Колаборациски дијаграми. 9. Интеракција со други системи. Дефинирање на интерфејси кон други системи со користење на УМЛ. Компонентни и развојни дијаграми. 10. Интеракција со други системи. Дефинирање на интерфејси кон други системи со користење на УМЛ. Компонентни и развојни дијаграми (продолжение). 11. Врска помеѓу УМЛ нотацијата и други нотации за моделирање на системи. 12. Практични примери за примена на УМЛ стандардот.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности 15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Механизам за интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4553

G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson

The Unified Modeling Language User Guide

Addison Wesley Professional

2005

4554

A. Dennis, B. Haley Wixom, D. Tegarden

Systems Analysis and Design with UML

Wiley

2007

4555

M. Fowler

UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language

Addison Wesley Professional

2003

4556

Binder, R.V.

Testing object - oriented systems: Models, Patterns and Tools

Addison Wesley Professional

2000

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година