Вовед во когнитивни науки

Вовед во когнитивни науки

1.

Наслов на наставниот предмет

Вовед во когнитивни науки

Introduction to cognitive sciences

2.

Код

F23L3S086

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

4 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Андреа Кулаков

9.

Предуслови за запишување на предметот

Освоени најмалку 120 ЕКТС

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта е да се разбере како работи човечкиот мозок. Студентите ќе се запознаат со теоретските и емпириските погледи кои ја дефинираат когнитивната наука. Ќе се запознаат со истражувањата за природата на менталните процеси како перцепцијата, мислењето, меморијата, фантазијата, вниманието, јазикот, интелигенцијата, донесувањето одлуки и решавањето проблеми. Студентите ќе научат кои се алатките превземени од експерименталната психологија, наука на развојот, комјутерската наука, лингвистика, визуализацијата, филозофијата, антропологијата, бихевиоризмот, неврологијата. Курсот ќе ги поврзе сите овие пристапи кои се поврзуваат во когнитивната наука.

11.

Содржина на предметната програма:


Што е когнитивна наука. Еволуција на умот. Визуелна репрезентација на невроните во човечкиот мозок. Перцепцијата, визуелна когниција, мислење, меморија, фантазија, внимание, емоции, лингвистика, интелигенција, донесување одлуки, решавање проблеми. Учење, учечки агенти, таксономии на учење. Неврофизиологија и оштетување на мозокот. Минато, сегашност и иднина на когнитивната наука.

12.

Методи на учење:


предавања, проекти, дискусии, работилници

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

50 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности 15, 16

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

/

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4284

Paul Thagard

Introduction to Cognitive science

MIT Press

2005

4285

C. R. Gallistel, Adam Philip

Memory and the Computational Brain: Why Cognitive Science will Transform Neuroscience King (Blackwell/Maryland Lectures in Language and Cognition)

Wiley / Blackwell

2009

4286

MARGARET W. MATLIN

Cognition

John Wiley & Sons, Inc.

2008

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година