Мултимедиски системи
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Мултимедиски системи Multimedia systems |
||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S135 |
||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Пресметување во облак, |
||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Билјана Ристеска Стојкоска |
||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури |
||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање на студентот со основните концепти за работа со мултимедиските податоци, начините на нивно моделирање и имплементирање и манипулација со истите. Студентот ќе биде способен да моделира мултимедиски податоци, ќе знае практично да го применува содржински-базираното пребарување на мултимедиските податоци, и ќе се здобие со воведни знаења за креирање на апликации базирани на мултимедиските содржини.
|
|||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Вовед во мултимедија и класификација на мултимедиската содржина. Компоненти на еден мултимедиски систем. Креирање на мултимедиска содржина (signali, АД конверија, Фуриева трансформација, семплирање и квантизација, филтрирање и субсемплирање). Репрезентација и формати на мултимедиска содржина (слика, видео, аудио). YUV субсемплирање. Теорија на бои, трихроматност, физиологија на човековиот визуелен систем, колорни шеми (RGB, YUV, CMYK, ...). Основи на компресија на мултимедиска содржина (ентропија, таксономија, метрики). Техники за компресија (Хофман кодирање, аритметичко кодирање, LZW, замена на урнеци, векторска квантизација, кодирање на подопсег, диференцијално пулсно-кодна модулација, хибридни шеми ...). Предизвици при компресија (симетрична vs. несиметрична, адаптивна vs. неадаптивна, брзина и комплексност на енкодер/декодер, ...). Компресија на слики (GIF, PNG, MPEG, MPEG 2000, дискретна вејвлет трансформација, фрактално кодирање, ...). Компресија на видео (темпорална редундантност, блок-базирана предикција на рамки, пресметување на вектор на движење, I рамки, B рамки, P рамки, предикција на повеќе рамки, GOP видео структура). Комплексност на компензација на движење (логаритамско vs. хиерархиско пребарување). MPEG стандард. Компресија на аудио (делта модулација, логаритамска квантизација, ...). Основи за QoS и QoE. |
|||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.2 и 16.1 и 16.2 |
||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|