Интернет на нештата
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Интернет на нештата Internet of things |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W108 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Компјутерско инженерство, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Билјана Ристеска Стојкоска проф. д-р Игор Мишковски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Компјутерски мрежи или Компјутерски мрежи и безбедност |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентот ќе биде запознаен со главните развојни чекори и предизвици при дизајнирање на решенија базирани на Интернет на нештата. Студентот ќе може да моделира, дизајнира и имплементира вакви системи во различни апликативни домени.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: (1) Вовед во Интернет на Нешта (ИнН). Еволуција од персонални мрежи кон Интернет на Нештата. Хардверски апстракции. (1) Воспоставување на ИнН инфраструктура. (1) Електроника потребна за ИнН, сензори и ИнН платформи. (1) ИнН безжично поврзување. LoRaWAN, ZigBee и Bluetooth Технологија за поврзување. RFID и NFC технологија. (1) 6LowPAN. Архитектура. 6LowPAN заглавие. 6LowPAN адресирање. 6LowPAN Компресија. Фрагментација и рутирање. (1) Протоколи на апликациско ниво. MQTT и COAP. (1) Алгоритми за рутирање, самоорганизирање на ИнН. (1) Системи за прибирање (аквизиција) на сензорски (ИнН) податоци. (1) Обработка на податоците добиени од ИнН сензорите. Податочна анализа со користење на различни Python пакети и визуелизација на податоците. (1) Насоки/можности/предизвици при дизајн. Безбедност и доверливост на ИнН системи. (1) Безжичен транспорт на енергија и energy harvesting кај ИнН . (1) Преглед на популарни апликативни домени на ИнН: паметни домови, паметни енергетски мрежи, паметни градови, транспорт, заштита на природата, здравствена заштита, системи за мониторинг, биолошките и безбедносните системи. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Изработени лабораториски вежби |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|