DevOps во мрежна околина
1. |
Наслов на наставниот предмет |
DevOps во мрежна околина NetDevOps |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_022 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Интернет технологии и сајбер безбедност, Пресметување во облак, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Александра Дединец проф. д-р Соња Филипоска |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентот треба да се стекне со знаења кои ќе му овозможат да ги имплементира мрежните основи и потреби во рамките на DevOps културата со што ќе се подобри стабилноста на организацијата. Ќе се стекне со разбирање и користење на напредни мрежни технологии како SDN и NFV и знаење како да употребува напредни алатки со отворен код за автоматизација на мрежата. Предметот ја воведува основата за поддршка и соработка помеѓу развивачите и мрежните админстратори.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Стратегии кои може да се користат од инженерите за иницирање на културна промена потребна за автоматизација на мрежните функции. Мрежни стратегии за брзо скалирање на нови проекти. Софтверски дефинирани мрежи SDN. Мрежни технологии во јавен и приватен облак. Како пристап кој се заснова на користење на API може да реши типични проблеми во мрежната средина. Влијание на автоматизацијата врз мрежната безбедност во софтверски дефинирана мрежа. Алатки за конфигурација, како на пример Ansible и Jenkins, кои може да се користат за оркестрација и конфигурација на мрежни уреди. Поставување на околина за постојана интеграција, поставување и ставање во продукција на мрежни функции преку автоматизирани проточни процеси (continuous integration). Креирање на тест околини за мрежни промени. Виртуелни контејнери и нивното влијание врз мрежната околина. Софтверско дефинирано балансирање на оптоварувањето во околина со микросервиси. DevOps процеси и работни текови за овозможување автоматизација во мрежата. |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
50 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
50 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|