Моделирање и управување на големи податоци
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Моделирање и управување на големи податоци Big data modeling and management |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_055 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Пресметување во облак, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Ефтим Здравевски проф. д-р Горан Велинов |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Ќе бидат проучени трендовите на развој на традиционалните релациони (SQL) системи за управување со бази на податоци, складишта на податоци, како и концептите на NoSQL и NewSQL системи за управување со големи податоци. Ќе бидат разгледани концептите на складирање на податоците на различни мемориски медиуми за складирање. Ќе бидат проучени приодите за централно или дистрибуирано складирање, како и логичка организација по редици, колони, графови или документи. Ќе бидат проучени методите за партиционирање и индексирање на структурирани, (полу/не)структурирани и текстуални податоци. Ќе се обработат реални пристапи и решенија за надминување на предизвиците од аспект на моделирање, управување, имплементација и пуштање во продукција на системи со големи податоци. Студентите на крајот од предметот ќе знаат кои системи се најпогодни и кои чекори се потребни за воведување на системи за големи податоци во компаниите, како и кои се предизвиците со кои се соочуваат компаниите.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Нов поглед на складиштата па податоци: концептуални, логички и физички модели; Концепти на податочни езера. Преглед на системите за управување со големи податоци. Моделирање на податоци кај системи со големи податоци: импликации на времето во моделирањето на податоците. Концепти бази на податоци организирани по колони (MonetDB, HBase, Cassandra, по клуч-вредност (DynamoDB, Riak), по документи (MongoDB, CouchDB), и во графови (Neo4j, OrientDB). Трансакциски и аналитички бази на податоци што работат во главна меморија. Алтернативни медијуми за складирање на податоци. Стратегии за индексирање и партиционирање и нивно влијание на скалабилноста и перформансите; Бази на податоци за индексирање на текст (Solr, Elasticsearch) Интегрирање на различни извори на податоци; Планирање на развој, капацитет и инфраструктура. Системи и алатки за анализа на статички големи податоци, како што се: Spark, Spark SQL, Hive, Pig, Tez и понови. Техники за справување со податочни потоци; Системи и алатки за анализа на динамички големи податоци како што се: Spark Streaming, Storm, Oozie, Sqoop, Flink и понови. Управување со пуштањето во производство на системите: очекувања, претпоставки, ризици, градење тимови Стратегии и сценарија за миграции, безбедност и чување резервни копии на големи податоци. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 30 + 45 + 45 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
20 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|