Мрежни алгоритми и оптимизација
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Мрежни алгоритми и оптимизација Network algorithms and optimisation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | m23_w_036 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Интернет технологии и сајбер безбедност, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 5 / Зимски | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | ворн. проф. д-р Александра Дединец ворн. проф. д-р Мирослав Мирчев | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Целта на програмата е студентите да ги изучат мрежните алгоритми и методите за оптимизација во мрежи од различен тип, како и нивната примена на реални проблеми во комуникациски и други типови на комплексни мрежи, како информациски, инфраструктурни, социјални и биолошки мрежи. 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: Вовед во мрежни алгоритми и оптимизација. Претставување на различни реални проблеми во форма на графови. Проблеми на најкратки патеки, минимална цена и максимален проток. Линеарно програмирање, симплекс метод и дуалност во мрежни проблеми. Нелинеарна мрежна оптимизација, конвексни мрежни проблеми и мрежни проблеми со целобројни ограничувања. Репрезентација и решавање на разни мрежни проблеми како рутирање, распределба на ресурси и тополошки дизајн. Градиент алгоритми во мрежен дизајн. Tехники на декомпозиција. Евристични и метаевристични алгоритми, како еволуциски алгоритми, интелигенција на роеви и.т.н. Оптимизација со примена на граф невронски мрежи. Студии на случај како алгоритми и оптимизација во оптички мрежи, интернет, како и во други реални мрежи: транспортни, енергетски, финансиски, социјални и.т.н. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, практични вежби, тимска работа, пример случаи, поканети предавачи, самостојна изработка на проектна задача и семинарска работа и електронско учење | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 45 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 15 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 50 часови 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 30 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 40 часови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 45 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 50 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | реализирани активности | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски и англиски | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | NULL 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

