Научно програмирање и нумерички симулации
1.  | 
                    Наслов на наставниот предмет  | 
                    
                         Научно програмирање и нумерички симулации Scientific programming and numeric simulations  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
2.  | 
                    Код  | 
                    m23_w_043  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
3.  | 
                    Студиска програма  | 
                    
                         Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Data science in computer science and engineering, Едукација со ИКТ, Компјутерски науки, Софтверско инженерство,  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
4.  | 
                    Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)  | 
                    
                         Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
5.  | 
                    Степен (прв, втор, трет циклус)  | 
                    Втор циклус  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
6.  | 
                    Академска година / семестар 5 / Летен  | 
                    7. Број на ЕКТС кредити 6.0  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
8.  | 
                    Наставник  | 
                    
                         проф. д-р Боро Јакимовски проф. д-р Горан Велинов виз. проф. д-р Владо Спиридонов  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
9.  | 
                    Предуслови за запишување на предметот  | 
                    
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
10.  | 
                    Цели на предметната програма (компетенции): Цели на предметната програма (компетенции): Воведување во практична примена на разни техники во научното програмирање. Изучување на најчестите проблеми кај научното програмиње и на соодветните библиотеки за решавање на истите. Паралелизација на постојните решенија со користење на модели на дистрибуирана и споделена меморија како и GPGPU. Изучување на тековните трендови во дистрибуираното (Грид) пресметување и начини на нивно искористување кај научното програмирање. По завршувањето на курсот, се очекува студентот да е во можност да имплементира паралелно или дистрибуирано решение на поставени научни проблеми со користење на јавни научни библиотеки. На овој лабораториски курс, студентите ја симулираат атмосферата користејќи современи нумерички модели и гридови за предвидување на времето (WRF) и ја истражуваат физичката и нумеричката основа на системот на равенки и нумеричките методи што ги поддржуваат нумеричките модели за предвидување на времето. Во прилог на развој на технички вештини со WRF и визуелизирање на излезните податоци од моделот со Python, студентите истражуваат апликации на нумеричко моделирање на атмосферата во ограничена област со самостојна подготовка на нумерички експерименти и симулации на атмосферските појави и системи, циклони, урагани, тајфуни, бури како и процеси поврзани со аерозагадување, транспорт на песок, вулкански ерупции и сл. 
  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.  | 
                    Содржина на предметната програма: Содржина на предметната програма: - Паралелно процесирање со споделена и дистрибуирана меморија - Дистрибуирано процесирање - GPGPU процесирање - Извори на грешки - Основна нумеричка анализа - Научни библиотеки за линеарна алгебра - Нелинеарни оптимизации - Решавање на динамички системи - Монте Карло метод -Вовед во напреден атмосферски модел -Компајлирање и конфигурирање на најнова верзија на моделот -Иницијализација, почетни и гранични услови, асимилација на податоци (pre-processing); -Нумеричка интеграција (processing) -Визуелизација на излезни продукти (post-processing); -Верификација на резултатите.  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.  | 
                    Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.  | 
                    Вкупен расположив фонд на време  | 
                    6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
14.  | 
                    Распределба на расположивото време  | 
                    45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
15.  | 
                    Форми на наставните активности  | 
                    15.1.  | 
                    Предавања- теоретска настава  | 
                    45 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||
15.2.  | 
                    Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа  | 
                    15 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
16.  | 
                    Други форми на активности  | 
                    16.1.  | 
                    Проектни задачи  | 
                    50 часови 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||
16.2.  | 
                    Самостојни задачи  | 
                    30 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3.  | 
                    Домашно учење  | 
                    40 часови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.  | 
                    Начин на оценување  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1.  | 
                    Тестови  | 
                    45 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2.  | 
                    Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)  | 
                    50 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3.  | 
                    Активности и учење  | 
                    10 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4.  | 
                    Завршен испит  | 
                    0 бодови  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
18.  | 
                    Критериуми за оценување (бодови/ оценка)  | 
                    до 50 бода  | 
                    
                         5 (пет) (F)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода  | 
                    6 (шест) (E)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода  | 
                    7 (седум) (D)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода  | 
                    8 (осум) (C)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода  | 
                    9 (девет) (B)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода  | 
                    
                         10 (десет) (A)  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
19.  | 
                    Услов за потпис и полагање на завршен испит  | 
                    реализирани активности  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
20.  | 
                    Јазик на кој се изведува наставата  | 
                    
                         македонски и англиски  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         21.  | 
                    
                         Метод на следење на квалитетот на наставата  | 
                    механизам на интерна евалуација и анкети 
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||
22.  | 
                    Литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1.  | 
                    Задолжителна литература  | 
                ||||||||||||||||||||||||||||||||||
                        
  | 
                |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
                         22.2.  | 
                    
                         Дополнителна литература  | 
                
                    
  | 
                
                
            |||||||||||||||||||||||||||||||||
