Вовед во случајни процеси
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Вовед во случајни процеси Introduction to random processes | |||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | F23L2S090 | |||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, | |||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | |||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 2 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Верица Бакева | |||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | Освоени најмалку 36 ЕКТС | |||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Да се оспособат студентите да моделираат случајни процеси за реални ситуации. 
 | ||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Дефиниција на случаен процес. Математичко очекување, почетен момент од ред 1-1, корелциона функција. 2. Специјални случајни процеси: со независни, некорелирани, ортогонални вредности. Стационарни случајни процеси. 3. Вериги на Марков: дефиниција, хомогени вериги. Веројатноти на премин за еден и n чекори. Примери од реалноста. 4. Стационарност на веригите на Марков: строга и асимптотска. 5. Класификација на веригите на Марков. Примена во Page Rank. 6. Условно математичко очекување. Процеси на разгранување: математичко оекување и дисперзија. 7. Генерирачка функција на дискретна случајна променлива. Веројатност на изумирање кај веригите на Марков. 8. Пуасонови процеси: дефиниција и својства. 9. Маркови процеси: дефиниција, хомогеност. Веројатности на премин за време t. Веројатности на состојби. 10. Брзина на премин кај вериги на Марков. Равенства на Чепман-Колмогоров. Процеси на раѓање и умирање. 11. Системи за масовно опслужување: дефиниција и основни поими. Едноставни системи за масовно опслужување. 12. Брауново движење (Винеров процес): дефиниција и основни својства. Вежби: 1. Дефиниција на случаен процес. Математичко очекување, почетен момент од ред 1-1, корелциона функција. 2. Специјални случајни процеси: со независни, некорелирани, ортогонални вредности. Стационарни случајни процеси. 3. Вериги на Марков: дефиниција, хомогени вериги. Веројатноти на премин за еден и n чекори. Примери од реалноста. 4. Стационарност на веригите на Марков: строга и асимптотска. 5. Класификација на веригите на Марков. Примена во Page Rank. 6. Условно математичко очекување. Процеси на разгранување: математичко оекување и дисперзија. 7. Генерирачка функција на дискретна случајна променлива. Веројатност на изумирање кај веригите на Марков. 8. Пуасонови процеси: дефиниција и својства. 9. Маркови процеси: дефиниција, хомогеност. Веројатности на премин за време t. Веројатности на состојби. 10. Брзина на премин кај вериги на Марков. Равенства на Чепман-Колмогоров. Процеси на раѓање и умирање. 11. Системи за масовно опслужување: дефиниција и основни поими. Едноставни системи за масовно опслужување. 12. Брауново движење (Винеров процес): дефиниција и основни својства. | ||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Усвојување на поимите, својствата и техниките со самостојна работа; решавање на поставени задачи и проблеми за вежбање; изработка на проектна задача. | ||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 30 + 25 + 15 + 80 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | |||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 30 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | |||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 25 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 80 часови | |||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 75 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | 15.1 и 15.2 | |||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски и англиски | |||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||

