Економија за ИКТ инженери

Економија за ИКТ инженери

1.

Наслов на наставниот предмет

Економија за ИКТ инженери

Economy for ICT engineers

2.

Код

F23L2W100

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Примена на информациски технологии,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

2 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Смилка Јанеска Саркањац

9.

Предуслови за запишување на предметот

Бизнис и менаџмент

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


ИКТ инженерите, изработувајќи и нудејќи ИКТ услуги, се соочуваат со прашања во врска со SLA договорите, продавачите, добавувачите, со финансиските аспекти на ИКТ услугите – колку чини услугата, зошто токму толку, колкави се трошоците, колку е дозволено да бидат трошоците и слично. Области кои им е потребно да ги владеат се буџетирање, книговодство, определување на цени, финансиско планирање, финансиска анализа и известување. Овој курс има за задача да им овозможи да ги совладаат овие области преку опис на основните економски модели; демонстрирање како овие модели работат; опис на главните економски феномени со користење економски модели.

11.

Содржина на предметната програма:


Што е економија? Економскиот проблем; Понуда и побарувачка; Еластичност; Ефикасност и праведност; Организација на производството; Аутпут и трошоци; Главни активности кои се извршуваат при финансиски менаџмент на ИКТ услуги; Вреднување на ИКТ услугите; Моделирање побарувачка на ИКТ услугите; Менаџмент на портфолио на ИКТ услуги; Оптимизација на обезбедување ИКТ услуги; Анализа на инвестиции во ИКТ услугите; Буџетирање, сметководство и определување цени; Финансиска усогласеност

12.

Методи на учење:


Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 35 + 30 + 40 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

30 часови

16.2.

Самостојни задачи

35 часови

16.3.

Домашно учење

40 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

30 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани актибвности 15.2 и 16.1

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4374

Michael Parkin

Microeconomics, 10/e

Prentice Hall

2012

4375

David Cannon

ITIL Service Strategy, 2/e

The Stationery Office

2011

4376

Таки Фити

Eкономија

Економски факултет Скопје

2010

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година