Интернет програмирање на клиентска страна
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Интернет програмирање на клиентска страна Client-side internet programming |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L2W109 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 2 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бојан Илијоски ворн. проф. д-р Иван Китановски проф. д-р Сузана Лошковска |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Структурно програмирање |
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е да овозможи запознавање на студентите со основните на програмирањето на интернет клиентската страна. Во таа насока студентите ќе бидат запознаени со дел од програмските јазици и технологиите за пишување програми што се извршуваат на клиентската страна. По завршување на курсот се очекува студентот да може да развива интерактивни веб-страници со користење на програмски јазици наменети за програмирање на клиентската страна.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед. Што е Интернет? Куса историја. Клиент-сервер архитектура. Програмирање на Интернет. Програмски јазици за клентска страна. Програмски јазици за серверска страна. Скриптни јазици. 2. Вовед во Javascript. Историја. Стандардизација. Основни концепти. Податочни видови. DOM модел. Променливи. Оператори. Наредби. 3. Функции во Javascript. Синтакса. Влезни параметри. Област на важење на податоците. Функции во Javascript 2.0. Стандардни функции. 4. Низи во Javascript. Декларирање на полиња. Операции со полиња. Примери. Повеќедимензионални полиња. 5. Објекти. Објекти во Javascript. Стандардни дефинирани објекти. 6. DOM. Структура. Елементи. Референцирање на елементи. Настани. Додавање и бришење на елементи. 7. JQuery. Воведни забелешки. Синтакса. Селектори. Методи. Настани. Ефекти. 8. АЈАХ. Традиционални веб-апликации наспроти апликации со Ajax. Rich Internet Applications (RIAs) со Ajax. Историја. Примери (со XMLHttpRequest Object, со XML и DOM, креирање на комплетна Ajax-Enabled Application) 9. Канвас во Javascript. Екрански елементи. Настани (глувче, тастатура) 10. JSON. Вовед. Синтакса. Податочни видови. Примери. Вежби: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа. |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.2 и 16.1 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам за интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|