Податочно рударење
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Податочно рударење Data Mining |
|||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S150 |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Статистика и аналитика на податоци, |
|||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 3 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Билјана Тојтовска Рибарски доц. д-р Бојан Илијоски |
|||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Веројатност и статистика или Математика 3 или Основи на теорија на информации или Бизнис Статистика |
|||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање со методи за идентификација на валидни, нови, корисни и разбирливи шеми во податоци и откривања на нови знаења. Претпроцесирање на податоците. Вовед во предиктивни модели од податоците: класификација, регресијa. Откривање на кластери. Совладување на техники за собирање на податоци, нивно траксформирање во облик погоден за интерно користење и нивно зачувување.
|
||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. 1. Вовед, примери за примена на методите на податочно рударење. Типови на податоци. Мерки на сличност и растојание меѓу податоците: мерки на сличност и растојание за номинални и бинарни. Стандардизација на нумерички атрибути. Мерки на растојание за нумерички атрибути: Растојание на Минковски и специјални видови, косинусно растојание, евклидско ратојание, Махаланобиево растојание. Растојание меѓу податоци со мешани атрибути. 2. Техники за претпроцесирање на податоци: Квалитет на податоци, чистење на податочно множество, Интегрирање на податоци, редукција на податоци, трансформација на податоци и дискретизација на податоци. 3. Напредна визуелизација на податоците. 4. Модели за предвидување, регресиони модели. Напредни концепти (анализа на резидуали, confounding, adjustment, толкување на резултати) 5. Класификација. Надгледувано и ненадгледувано учење. Класификација со дрва на одлучување. LDA класификација 6. Кластерирање и евалуација на кластери. 7. Детекција и справување со аутлаери 8. Евалуација на модели 9. Анализирање на временски податоци и временски серии 10. Екстрахирање, трансформирање и зачувување на податоци (Extract, Тransform, Load) 11. Екстрахирање, трансформирање и зачувување на податоци (Extract, Тransform, Load) 12. Завршен проект |
||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, аудиториски вежби, лабораториски вежби, проектни задачи, домашни задачи, разработка на програмски пакет со методи за податочно рударење |
||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 0 + 30 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
30 часови
|
|||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
0 часови |
|||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
30 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
60 бодови |
|||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15, 16 |
|||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|