Сервисно ориентирани архитектури
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Сервисно ориентирани архитектури Service-oriented architectures | |||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | F23L3S155 | |||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Пресметување во облак, | |||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | |||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 3 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Боро Јакимовски ворн. проф. д-р Панче Рибарски | |||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури | |||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): Предметот сервисно-ориентирани архитектури има за цел да ги запознае студентите со организација, дизајн и развој на на дистрибуираните системи базирани на сервиси. Сервисно-ориентираните архитектури опфаќа теми од софтверско и системско инженерство. Од аспект на софтверско инженерство студентите ќе се запознаат со процесот на анализа и дизајн при развој на сервисно-ориентирани апликации, како и со организацијата на процесот на развој на софвер погодни за сервисно-ориентирани системи. Во поглед на системско инженерство, предметот ќе го покрие целосниот екосистем на сервисно-ориентирана и микро-сервисно ориентирана архитектура, нејзините компоненти, поврзаност, соработка и координација. 
 | ||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Вовед во сервисно ориентирани архитектури 2. Слоеви на сервиси и микросервиси 3. Анализа и моделирање на софтвер со веб сервиси 4. Анализа и моделирање на софтвер со REST сервиси и микросервиси 5. Дизајн на сервисно API и договор кај веб сервиси 6. Дизајн на сервисно API и договор кај REST сервиси и микросервиси 7. Процес на развој на софвер со микросервисна архитектура 8. Системски дизајн на микросервисна архитектура 9. Безбедносни политики и заштита кај сервисно ориентираните архитектури Вежби: 1. Монолитна архитектура 2. Микросервисна архитектура 3. Градбени единки 4. Влезна точка - API Gateway 5. Бази на сервиси 6. Пренос на пораки 7. Проект 8. Проект 9. Проект | ||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на хардверска опрема и софтверски пакети), тимска работа, решени едноставни примери и проширување на знаењето со посложени задачи, поканети гости предавачи, самостојна изработка на домашни задачи. учење во електронско опкружување (форуми, консултации) | ||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | |||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | |||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 15 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 75 часови | |||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 70 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | Реализирани активности 15.1 и 15.2 | |||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски и англиски | |||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||

