Мрежна наука
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Мрежна наука Network science |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
IT-Z-03 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Интернет технологии и сајбер безбедност, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Компјутерски науки, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Софтверско инженерство, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Игор Мишковски ворн. проф. д-р Мирослав Мирчев |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Мрежите се основна алатка за моделирање на комплексните социјални, информациски, технолошки и биолошки системи. Курсот ќе ги научи слушателите за анализа и откривање знаење од обемни податоци од комплексни мрежи. Студентите ќе се запознаат со современите алатки за мрежна анализа и машинско учење во графови, како и со најпознатите мрежни модели кои ги апстрахираат основните својства на реалните комплексни мрежи.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Својства на реалните масивни мрежи од различен вид и напредни модели за нивна репрезентација. Робустност и кршлавост на комуникациските мрежи, мрежите за храна и финансиските пазари. Генерална анализа на тополошките влијанија врз работата на комуникациските мрежи и детална анализа на Интернет и WWW. Ширење на информации, влијанија, идеи, падови и зарази во социјални и комуникациски мрежи. Извлекување знаење од големи мрежи, како класификација на јазли, предвидување на линкови и детекција на заедници. Репрезентативно учење во графови, ембедирање на јазли, линкови и цели графови, како и примена на граф невронски мрежи. Графови на знаење и повеќеслојни комплексни мрежи. Идентификација на функционални модули во биолошките мрежи. Временска анализа на комплексни мрежи. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, практични вежби, тимска работа, пример случаи, поканети предавачи, самостојна изработка на проектна задача и семинарска работа и електронско учење. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 15 + 30 + 50 + 40 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
50 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
40 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
50 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|