Методи за оптимизација
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Методи за оптимизација Optimization methods |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
KN-Z-02 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Компјутерски науки, Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Софтверско инженерство, Едукација со ИКТ, Статистика и аналитика на податоци, Статистика и аналитика на податоци, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Горан Велинов проф. д-р Весна Димитриевска Ристовска |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот e да обезбеди знаење за проблеми на оптимизација, формулација на оптимизациски проблеми и нивна класификација, класични и хевристични методи и алгоритми за нивно решавање, како и примена во информатиката. По завршување на курсот се очекува студентот да знае да го формултира оптимизациски проблем, да го класифицира според теориските аспекти и да избере адекватна класична и/или хевристичка метода за неговото решавање.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Вовед: Проблем на оптимизација, класификација и формулација на оптимизациски проблеми. Класична оптимизација: едно-димензионална оптимизација, потребни услови, градиентен метод, њутнов метод, барање глобален оптимим; мулти- димензионална оптимизација: услови за оптимум, проблем без ограничувања, линеарни ограничувања, нелинеарни ограничувања. линеарно програмирање, квадратно програмирање;; нелинеарни ограничувања, методи на пенали и бариери, градиентно-проектни методи, проширени методи на Лагранж, други класични методи; други типови на оптимизација: стохастичка оптимизација, динамичка оптимизација. Хевристичка оптимизација: базични концепти на решавање, траекторни методи, табу пребарување, методи на праг; популациски метометоди, еволутивни алгоритми, генетски алгоритми, еволутивно програмирање, оптимизација базирана на колонија на мравки (ant colony), оптимизација базирана на рој честички (particle swarm), simulated annealing. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: -Консултации, Дискусии |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 60 + 30 + 30 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
30 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
60 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
30 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
30 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
нема |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|