Инженерство на перформанси на скалабилни веб сервиси
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Инженерство на перформанси на скалабилни веб сервиси Performance Engineering of Scalable Web Services |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_009 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Пресметување во облак, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Владимир Здравески |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Овој курс ќе го оспособи студентот да изработи анализа на перформансите на скалабилните апликации или веб сервиси поставени во облак, со чија помош максимално ќе ги искористи виртуелните податочни центри за да постави скалабилни апликации и веб сервиси. Ќе му помогне на студентот да дизајнира и изгради скалабилност во софтверот SaaS. Математичко моделирање за најдобар однос перформанси / цена за дадена апликација / сервис при поставување во комерцијален облак.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Тестирање на перформанси и скалабилност на SaaS. Регресиско тестирање на перформанси. Оптимизација. Бенчмаркинг. Наоѓање на тесно грло на SaaS. Примена на теорија за сместување во редови на чекање во SOA. Ефекти на кеширање. Влијание на безбедносни мерки врз перформансите на софтверот (јазол-јазол или крај-крај). Аналитичко моделирање. Анализа на резултатите. Споредба на моделирањето со мерењата. Изолирање на перформансите. Предизвици за решавање на скалабилност на софтверот. Моделирање за избор на оптимална инфраструктура за да софтверот работи во региони на суперлинеарно забрзување, наместо во региони на сатурација. Извлекување максимални перформанси од изнајмените ресурси во облак. |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, вежби, самостојна работа, проектни задачи, семинарски работи |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 15 + 0 + 0 + 0 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
0 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|