Интелигентни интерактивни системи
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Интелигентни интерактивни системи Intelligent interactive systems |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_016 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Data science in computer science and engineering, Интелигентни системи, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Ана Мадевска Богданова |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на предметот е студентот да се стекне со знаење за новите интелигентни методологии и технологии за поприродна. Од посебен значај е научниот приод кон проблемите кои се засновани на релевантни теориски и експериментални истражувања, и следејќи ги трендовите во интелигентните технологии, когнитивни науки и парадигми во интерактивен дизајн. По завршувањето на курсот се очекува студентот да: ги познава теориските и емпириските истражувања кои се основа на новите пристапи во дизајнот на интелигентни интерактивни системи ги познава техниките и методологиите за дизајн и изведба на интелигентни интерактивни системи има способност и вештини да направи избор на соодветните методи за анализа, дизајн и имплементација на интелигентен интерактивен систем според проблемот и доменот од интерес има способност да ги применува напредните технологии и новите парадигми за дизајн и изведба на интелигентен интерактивен систем во избрани сценарија, контексти и апликативни домени има способност да дизајнира евалуациска процедура која соодветствува на контекстот и немената, со која ќе се валидира интелигентниот интерактивен систем во различни моменти од неговиот развој.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Во предметот се изучуваат содржини кои ги покриваат аспектите на избор на најсоодветните интелигентни техники (применета вештачка интелигенција и машинско учење) за поддршка на интеракцијата човек -комјутер која соодветсвува на способностите, можностите и преференците на поединецот или групата корисници. • Интелигентни мобилни, сеприсутни и интелигентни средини. • Афективна интеракција. • Когнитивно и социјално моделирање - моделирање и анализа на однесувањето на корисници и кориснички групи • Мултимодална интеракција со примена на најнови интелигентни технологии од областа на длабоко учење, учење со поттикнување и агентно-базирани системи. • Апликативни домени и студии на случај (системи за препораки, подршка во одлучување, асистивни системи, мултимодална интеракција) • Дизајн на процедура и сценарио за споредување на експериментални студии и евалуација на интелигентни интерактивни системи • Системи за препорака • Интерпретабилна ВИ (Explainable AI) |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, студија на случај, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Реализирани активности 15.1 до 15.2, и 16.1 до 16.3 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Механизми на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|