Пресметковна епидемиологија
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Пресметковна епидемиологија Computational epidemiology |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_021 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Ласко Баснарков |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе се запознаат со основните модели за ширење на заразни болести, како што се СИР и СИС. Ќе бидат проучени популациските верзии на моделите, но и оние засновани со агенти. Со тоа студенитите ќе стекнат способност за решавање на моделите со помош на нумерички симулации. Од моделите ќе може да се излекуваат заклучоци за текот на епидемијата како згаснување, или нејзино понатамошно ширење, но и проучување на можните ефетки од разни сценарија за вакцинирање
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Основни популациски епидемиски модели СИР и СИС. Симулација на популациските модели СИР и СИС. Одредување на епидемиската граница и основниот репродукциски број. Симулација на модели со агенти за опис на ширење на зараза низ комплексни мрежи. Посложени епидемиски модели. Симулација на сценарија со вакцинирање. Нагодување на параметрите на моделите според набљудувањата. |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања, проекти, дискусии, работилници |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15 |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|