Студентско инволвирање во развој на хуманитарен, слободен и отворен софтвер
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Студентско инволвирање во развој на хуманитарен, слободен и отворен софтвер Student involvement in humanitarian, free and open source software development |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_045 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Управување во информатички технологии, Едукација со ИКТ, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Вангел Ајановски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на курсот е студентот да се запознае со начините на функционирање на H/FOSS проектите (Humanitarian, Free and Open Source Software - Хуманитарен, слободен софтвер и софтвер со отворен код) и можностите за вклучување и да стекне искуство со активно вклучување во некој активен H/FOSS проект. Компетенции кои се очекува да ги стекне студентот по завршувањето со предметот: - Да ги разбира предностите и разликите кои ги нудат различните модели на лиценцирање на софтвер со слободен и отворен код - Да ги разбира начините на комуникација и начините на работа во H/FOSS проекти - Да стекне искуство со вклучување во некои од активностите на постоен H/FOSS проект
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Теми обработени во рамките на овој предмет: - Вовед во H/FOSS (Humanitarian, Free and Open Source Software - Хуманитарен, слободен софтвер и софтвер со отворен код). - Вовед во авторски права и права на креирање копии, лиценци кои се користат кај H/FOSS, споредба и анализа на придобивки и негативности - Настава по развој на H/FOSS и H/FOSS во наставата. - Модели на студентско учење со практична работа во реални проекти. - Вклучување на студенти во H/FOSS проекти, методи и начини на активно вклучување. - H/FOSS проекти кои овозможуваат и прифаќаат студентско вклучување. - Процес на предлагање проекти и теми за учество во постојни проекти, развој на концептуална идеја и план за имплементација. - Проектна имплементација со користење на H/FOSS - Евалуација на проектите - Организација на тимска работа со слободни партиципанти, организација на тимска работа целосно електронски и на далечина - Организација и користење на портали за споделување, контрола и управување со код кај H/FOSS (Примери: OpenHub, Github, Gitlab) - Организација и користење на системи за слободно колаборативно документирање кај H/FOSS (Примери: Wiki) - Организација и користење на дистрибуирани системи за слободна директна комуникација и слободни социјални мрежи (Примери: IRC, Matrix, ToX, Mastodon, Diaspora) - Организација и користење на системи за следење на дефекти кај H/FOSS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: - Предавања и вежби со дискусии базирана на примери, анализа на различни достапни примери - Компјутерски потпомогнато учење - Електронско и учење на далечина - Групно истражување и развој - Користење на релевантни софтверски алатки - Изработка на проект и одбрана на проектот |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 30 + 15 + 90 + 15 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
90 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
90 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
30 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
50% од активностите и првична верзија од проектот |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски, англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|