Медицинска информатика

Медицинска информатика

1.

Наслов на наставниот предмет

Медицинска информатика

Medical informatics

2.

Код

m23_s_235

3.

Студиска програма

Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Софтверско инженерство,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Втор циклус

6.

Академска година / семестар

5 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Иван Китановски проф. д-р Сузана Лошковска

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Курсот претставува преглед на основните концепти на менаџирањето на информациите во медицинските и здравствените установи. Во тој контекст се дефинираат видовите податоци што се користат во медицинските установи и уредите за генерирање на податоци. Содржината исто така ги вклучува системите за менаџирање на податоците, за на крај да се дефинираат проблемите, предизвиците и можните решенија за менаџирање на информациите во современите здравствени установи. По завршување на курсот се очекува студентот да ги познава и разбира проблемите што се појавуваат при имплементација на компјутерски системи во медицински услови или за решавање на проблеми во медоцината, и да знае да дефинира барања и да дизајнира софтверски системи за работа во медицински установи.

11.

Содржина на предметната програма:


Вовед и преглед - основни концепти; терминологија; современ медицински систем; примена и области од интерес. Биолошки сигнали - биомедицински сензори; анализа и процесирање на биосигнали. Дијагностички информации - извори на дијагностички информации; дијагностички уреди; процесирање и анализа на медицински слики; системи за следење на процеси во реално време. Анатомски и физиолошки модели на човековото тело. Примена на компјутерски системи во здравството. Електоронски медицински картон. Компјутерски подржана медицинска околина - амбулантни потсистеми; клинички потсистеми; клинички услужни дејности; болничко следење на пациенти; системи за подршка на процесот на донесување одлуки; медицински информациски системи. Современи трендови и примена на нови технологии.

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

60 + 120 + 0 + 0 + 0 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

60 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

120 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

0 часови

16.2.

Самостојни задачи

0 часови

16.3.

Домашно учење

0 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

40 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

0 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

0 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

7742

Edward H. Shortliffe, James J. Cimino

Biomedical Informatics: Computer Applications in Health Care and Biomedicine (Health Informatics)

Springer

2014

7743

Ramona Nelson PhD RN-BC ANEF FAAN and Nancy Staggers PhD RN FAAN

Health Informatics: An Interprofessional Approach

Elsevier

2017

7744

obert E. Hoyt and Ann K. Yoshihashi

Health Informatics: Practical Guide for Healthcare and Information Technology Professionals (Sixth Edition)

Informatics Education

2014

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година