Анализа на софтверските барања

Анализа на софтверските барања

1.

Наслов на наставниот предмет

Анализа на софтверските барања

Software requirements analysis

2.

Код

F23L2S002

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Управување во информатички технологии,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

2 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Ефтим Здравевски ворн. проф. д-р Георгина Мирчева проф. д-р Љупчо Антовски

9.

Предуслови за запишување на предметот

Објектно ориентирана анализа и дизајн или Објектно ориентирано програмирање

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


По завршувањето на предметот се очекува студентот да ги разбира и има продлабочено знаење во примена на техниките за извлекување знаење од клиентот, да ги разбира техниките за документирање на софтверски и бизнис потреби, да ги разбира и има продлабочено знаење во примената на техники за управување со промени кај софтверски и бизнис барања.

11.

Содржина на предметната програма:


(1) Дефинирање на барања (на пр., Производ, проект, ограничувања, системски граници, надворешни и внатрешни) (1) Процес на инженерство на барања (1) Слоеви / нивоа на барања (на пр., Потреби, цели, кориснички барања, системски барања и софтверски барања) (1) Карактеристики на барањата (на пример, тестирање, недвосмислена, конзистентна, точна, следи, и приоритет) (1) Анализа на квалитетот (нефункционалните) барања (на пример, безбедноста, безбедноста, употребливоста и перформансите) (1) Софтверски барања во контекст на системско инженерство (1) Евалуација на барања, следење, приоритет, анализа на компромис, анализа на ризик и анализа на влијанието (1) Управување со барања (на пример, управување со конзистентноста, планирање на издавање и повторна употреба), Интеракција меѓу барањата и архитектурата (1) Елицитација на барања, извори за извлекување (на пр., засегнати страни, експерти за домен, и оперативни и организациски средини), техники за елицитација (на пример, интервјуа, прашалници / анкети, прототипови, случаи на употреба, опсервација и техники на партиципација) (1) Спецификација и документација на барања, основа на документација за барања (на пр., видови, намена, структура, квалитет, атрибути и стандарди) (1) Техники за спецификација на софтверски барања (на пр., Документација за барања за планови, табели за одлуки, кориснички приказни и спецификации за однесувањето) (1) Валидација на барањата, Осврти и инспекции, Прототипирање за да се потврдат барањата (1) Дизајн за тест за прифаќање, Потврдување на атрибути за квалитет на производот, Анализа на интеракција на барањата (на пример, функциска интеракција), Анализа на формални барања

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

30 бодови

17.4.

Завршен испит

30 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Редовно посетување настава (до 3 отсуства), навремно доставување на сите домашни задачи, семинарски работи, дискусии на форум и проект

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

2993

Karl E. Wiegers, Joy Beatty

Software Requirements

Microsoft Press

2013

2994

Ian K. Bray

An Introduction to Requirements Engineering

Addison Wesley

2002

2995

Ian F. Alexander, Richard Stevens

Writing better requirements

Addison-Wesley

2002

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година