Претприемништво
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Претприемништво Entrepreneurship |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S028 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Управување во информатички технологии, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Ефтим Здравевски проф. д-р Владимир Трајковиќ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Освоени најмалку 120 ЕКТС |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите ќе бидат запознаени со предизвиците со кои ќе се соочат доколку се решат да започнат сопствен бизнис. Тие ќе можат да изработат иницијално истражување на пазарот, да ги дефинираат метриките со кои ќе ја следат успеноста на својот бизнис, како и да знаат како да препознаат дали обезбедиле вредност за своите клиенти. Конечно, тие ќе бидат оспособени да се претстават пред потенцијални клиенти, партнери и инвеститори.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Општи информации за предметот, структурата на часовите, гостите предавачи, начинот на полагање 2. Вовед во претприемништво: поим на вредности од аспект на основач, клиент, муштерија; бизнис како баланс на вредности; Урнек за предлог на вредности, Поим на персона како помош за сегментирање на пазарот 3. Типови претприемништво; Социјално претприемништво; Корисници наспроти муштерии; корисник - проблем - солуција; Дуалната функција на ИКТ во претприемништвото; Трендови, Креирање на нови пазари, Што е иновација; Типови на иновација 4. Процес на имплементација на иновација во сервис или продукт; Поим на пазар; Како да се разбере пазарно побарување; Организациска поддршка за иновација; Како да се препознае иновација 5. Евалуација на идеи; Типови на евалуација на идеи; Фази на евалуација на идеи; 6. Лин (Lean) процес; Дизајн размислување; Лин старт-ап; 7. Бизнис канвас и лин канвас; Елементи на бизнис канвас, Елементи на лин канвас; интеративна постапка за креирање на канвас; степени на зрелост на канвасите 8. Дефинирање на минимален вредносен продукт и негова евалуација, поим за пивотирање 9. Претставување на бизнис идеја (Pitch); Елементи на претставувањето; Структура на претставувањето; Типови претставувања; Типични урнеци на претставувањето; Начини на комуникација; Принципи и цели на интеракција со публиката 10. Старт-ап метрики; Што се старт-ап метрики; Како да се изберат вистинските метрики за конкретен продукт/сервис; Финансиски метрики; Кориснички метрики; Продажни метрики; Пазарни метрики; Како да се комбинираат метриките; ААРРР принцип 11. Управување со финансии во старт-ап опкружување; Поим за трошоци; Типови трошоци; Одредување на цена на продукт или сервис; Поим и типови приход; Профит; Управување со тек на пари: Инвестиции и пристап до финансии; инвестициски фондови, ангели инвеститори; Стратегија на излез 12. Поим за организациска структура; Организациска структура како основа за раст и скалирање на компанија; Организациска структура и организациска култура; Проблеми што се појавуваат со развојот на компанијата; индикатори за успешност; Осврт кон правната регулатива во Р. Македонија поврзана со работата на мали и средни претпријатија 13. Демо ден; Презентација на проектите и нивно јавно оценување Вежби: 1. Објаснување на принципот на изработка на практичните вежби, домашните задачи и проектната задача. 2. Практични вежби за утврдување на вредности и разбирање на вредности за останатите, Дефинирање на персони за конкретен сервис/продукт 3. Студии на случај, Креирање на емпатиски мапи 4. Креирање на иновативни предлози на дадена тема и нивна евалуација; Вклучување на ИКТ во предлог решенијата 5. Формална евалуација на предлог идеите во тимови 6. Примена на терориските принципи на избран проблем и креирање соодветно решение со бизнис (вклучително и социјален бизнис) потенцијал 7. Креирање на бизнис и/или лин канвас за даден сервис/продукт 8. Реализација на пазарно испитување за конкретен сервис или продукт, 9. Практична реализација на различни типови на претставување на конкретен продукт и/или сервис 10. Студии на случај: избор и пресметка на метрики за конкретен продукт/сервис 11. Студии на случај со фокус на Македонија 12. Студии на случај 13. Демо ден; Презентација на проектите и нивно јавно оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, вежби, тимска работа, студии на случај, изработка на проектна задача, учење во електронско опкружување (форуми, консултации) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
70 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|