Откривање знаење со длабоко учење
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Откривање знаење со длабоко учење Deep learning for knowledge discovery | ||||||||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | F23L3S106 | ||||||||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Биоинформатика, | ||||||||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | ||||||||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Прв циклус | ||||||||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 4 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Кире Триводалиев проф. д-р Слободан Калајџиски проф. д-р Соња Гиевска | ||||||||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | Вештачка интелигенција или Вовед во науката за податоци или Машинско учење | ||||||||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): По завршување на предметот, студентот ќе биде оспособен за избор на соодветни техники за откривање и извлекување на знаење од различен вид податоци. Студентот ќе поседува познавања за напредни архитектури за длабоко учење со примена во системи за препораки, анализа на граф-структурирани податоци и мултимодална фузија на податоци. 
 | |||||||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: 1. Вовед во темите кои ги обработува предметот. Напредни методи на машинско учење и области на нивна примена. 2. Граф-структурирани податоци. Анализа на статитичките и динамички својства на графови. 3. Примена на граф невронски мрежи за анализа на графови 4. Репрезентација на јазли и врски во графови 5. Извлекување на знаење од социјалните мрежи: Предвидување на врски. Класификација и анотација на јазли. 6. Примена на граф-невронси мрежи за системи за препораки 7. Пристапи базирани на длабоко учење и учење со надгледување 8. Генеративни спротивставени мрежи 9. Примена на ГАН во машинска визија и обработка на природните јазици 10. Мултимодална фузија 11. Длабоки невронски мрежи за мултимодална фузија со области на примена 12. Студии на случај на примена на ѕчење со поттикнување, граф-невронски мрежи и генеративни спротивстваени мрежи | |||||||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). | |||||||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | ||||||||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа 
 | ||||||||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 30 часови | ||||||||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 45 часови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 15 часови 
 | ||||||||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 15 часови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 75 часови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | |||||||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | бодови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 15 бодови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 10 бодови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 10 бодови | ||||||||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | |||||||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | |||||||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | |||||||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | |||||||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | |||||||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | |||||||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | освоени 50% од предвидените поени на индивидуалните задачи | ||||||||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски и англиски | ||||||||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | ||||||||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | |||||||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | |||||||||||||||||||||||||||||
| 
 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | ||||||||||||||||||||||||||||

