Откривање знаење со длабоко учење
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Откривање знаење со длабоко учење Deep learning for knowledge discovery |
||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3S106 |
||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Биоинформатика, |
||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Кире Триводалиев проф. д-р Слободан Калајџиски проф. д-р Соња Гиевска |
||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Вештачка интелигенција или Вовед во науката за податоци или Машинско учење |
||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): По завршување на предметот, студентот ќе биде оспособен за избор на соодветни техники за откривање и извлекување на знаење од различен вид податоци. Студентот ќе поседува познавања за напредни архитектури за длабоко учење со примена во системи за препораки, анализа на граф-структурирани податоци и мултимодална фузија на податоци.
|
|||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: 1. Вовед во темите кои ги обработува предметот. Напредни методи на машинско учење и области на нивна примена. 2. Граф-структурирани податоци. Анализа на статитичките и динамички својства на графови. 3. Примена на граф невронски мрежи за анализа на графови 4. Репрезентација на јазли и врски во графови 5. Извлекување на знаење од социјалните мрежи: Предвидување на врски. Класификација и анотација на јазли. 6. Примена на граф-невронси мрежи за системи за препораки 7. Пристапи базирани на длабоко учење и учење со надгледување 8. Генеративни спротивставени мрежи 9. Примена на ГАН во машинска визија и обработка на природните јазици 10. Мултимодална фузија 11. Длабоки невронски мрежи за мултимодална фузија со области на примена 12. Студии на случај на примена на ѕчење со поттикнување, граф-невронски мрежи и генеративни спротивстваени мрежи |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
10 бодови |
||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
освоени 50% од предвидените поени на индивидуалните задачи |
||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|