Веб базирани системи
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Веб базирани системи Web Based Systems |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
F23L3W079 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 4 / Зимски |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
проф. д-р Димитар Трајанов ворн. проф. д-р Милош Јовановиќ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Запознавање и користење на технологиите на семантички веб, поврзани податоци и графови на знаење. Студентите ќе научат да развиваат интелигентни апликации базирани на графови на знаење и да пронаоѓаат и користат отворени податочни множества.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Предавања: 1. Семантички веб 2. Основни протоколи и стандарди кај семантички веб (RDF, RDFS, OWL) 3. Развој на онтологии (Анализа, повторно користење, Дизајн, Мета податоци, база на знаење) 4. Отворени податоци 5. Поврзани податоци 6. Schema.org како концепт за глобална комуникација. 7. Користење на големи податочни множества (DBPedia) 8. Графови на знаење 9. Креирање на графови на знаење од текстуални податоци 10. Машинско учење со графови 11. Граф-невронски мрежи 12. Граф-невронски мрежи во графови на знаење 13. Интелегентни апликации базирани на податоци и визуелизација на графови на знаење Вежби: 1. Опишување на веб документи со RDF 2. RDF Schema 3. Библиотеки за работа со RDF податоци 4. Прашален јазик за RDF податоци: SPARQL 5. Јазик за веб онтологии: OWL 6. Развој на онтологии 7. Вовед во концептот на поврзани податоци и графови на знаење 8. Консумирање на поврзани податоци и графови на знаење 9. Креирање на поврзани податоци и графови на знаење 10. RDF бази на податоци и RDF податочни множества 11. Објавување на поврзани податоци и графови на знаење 12. Статистичка и машинска анализа на графови на знаење 13. Интелегентни апликации базирани на податоци и визуелизација на графови на знаење (вежби) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
15 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
15 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
75 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
15 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
65 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15.1 и 15.2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски и англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|