Нумерички методи за податочни науки
| 1. | Наслов на наставниот предмет | Нумерички методи за податочни науки Numerical Methods for Data Sciences | |||||||||||||||||||||||
| 2. | Код | m23_s_001 | |||||||||||||||||||||||
| 3. | Студиска програма | Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Едукација со ИКТ, Управување во информатички технологии, Софтверско инженерство, Data science in computer science and engineering, | |||||||||||||||||||||||
| 4. | Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) | Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство | |||||||||||||||||||||||
| 5. | Степен (прв, втор, трет циклус) | Втор циклус | |||||||||||||||||||||||
| 6. | Академска година / семестар 5 / Летен | 7. Број на ЕКТС кредити 6.0 | |||||||||||||||||||||||
| 8. | Наставник | проф. д-р Весна Димитриевска Ристовска | |||||||||||||||||||||||
| 9. | Предуслови за запишување на предметот | 
 | |||||||||||||||||||||||
| 10. | Цели на предметната програма (компетенции): 1) Формулирање на аналитички модели базирани на податоци за оптимално донесување одлуки во различни апликации; 2) способност за анализирање на таквите модели врз основа на разбирање на нивните својства; 3) изучување на техники за добивање нумерички решенија за такви модели преку компјутерски софтвер; 4) интерпретирање на нумерички решенија добиени во однос на оптимални одлуки. 
 | ||||||||||||||||||||||||
| 11. | Содржина на предметната програма: 1. Линеарни модели за оптимизација. 1.1. Вовед: оптимизација на одлуки, аналитички и оперативни истражувања; формулации; графичко и софтверско-базирано решение. 1.2. Дуалност; економска интерпретација; услови на оптималност; анализа на чувствителност; робусност. 1.3. Апликации. 2. Дискретни модели за оптимизација. 2.1. Формулации; графички решение; линеарни релаксации; оптимален јаз. 2.2. Методи со ограничувања; валидни неравенства; апликации. 3. Динамички модели за оптимизација. 3.1. Формулации; равенки на оптималност; нумеричко решение; апликации. | ||||||||||||||||||||||||
| 12. | Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). | ||||||||||||||||||||||||
| 13. | Вкупен расположив фонд на време | 6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа | |||||||||||||||||||||||
| 14. | Распределба на расположивото време | 60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа 
 | |||||||||||||||||||||||
| 15. | Форми на наставните активности | 15.1. | Предавања- теоретска настава | 60 часови | |||||||||||||||||||||
| 15.2. | Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа | 0 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16. | Други форми на активности | 16.1. | Проектни задачи | 45 часови 
 | |||||||||||||||||||||
| 16.2. | Самостојни задачи | 45 часови | |||||||||||||||||||||||
| 16.3. | Домашно учење | 30 часови | |||||||||||||||||||||||
| 17. | Начин на оценување | ||||||||||||||||||||||||
| 17.1. | Тестови | 30 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.2. | Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) | 45 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.3. | Активности и учење | 0 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 17.4. | Завршен испит | 10 бодови | |||||||||||||||||||||||
| 18. | Критериуми за оценување (бодови/ оценка) | до 50 бода | 5 (пет) (F) | ||||||||||||||||||||||
| од 51 до 60 бода | 6 (шест) (E) | ||||||||||||||||||||||||
| од 61 до 70 бода | 7 (седум) (D) | ||||||||||||||||||||||||
| од 71 до 80 бода | 8 (осум) (C) | ||||||||||||||||||||||||
| од 81 до 90 бода | 9 (девет) (B) | ||||||||||||||||||||||||
| од 91 до 100 бода | 10 (десет) (A) | ||||||||||||||||||||||||
| 19. | Услов за потпис и полагање на завршен испит | NULL | |||||||||||||||||||||||
| 20. | Јазик на кој се изведува наставата | македонски | |||||||||||||||||||||||
| 21. | Метод на следење на квалитетот на наставата | механизам на интерна евалуација и анкети 
 | |||||||||||||||||||||||
| 22. | Литература | ||||||||||||||||||||||||
| 22.1. | Задолжителна литература | ||||||||||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||||||||||
| 22.2. | Дополнителна литература | 
 | |||||||||||||||||||||||

