Процесирање информации во биолошки системи
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Процесирање информации во биолошки системи Information processing in biological systems |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_004 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, Биоинформатика, Биоинформатика, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
доц. д-р Бојан Илијоски проф. д-р Невена Ацковска |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Живите системи се најкомплексните системи и како такви се постојан предмет на интерес како во медицинско - биолошките науки, така и во инженерските науки.Во потесна смисла, во овој предмет е даден опис на потсистемите и компонентите на живите системи и односите и комуникацијата меѓу нив.Се осврнуваме на моделирањето на живите системи, алатките за моделирање на системите и потсистемите, како и начините на меѓусебна комуникација на нано, микро и макро ниво. Предметот се осврнува и на формалното претставување на сигналите кои се карактеристични за живите организми. Аспекти на инженерска интервенција во живите системи се исто така дел од овој. Компетенции: По успешното завршување на овој предмет, студентот ќе биде во состојба: да ја разбира био-молекуларната специфичност на живите организми, јасно да ги воочува влијанието на апстракцијата и моделирањето на живите системи инивните потсистеми, да биде оспособен за моделирање на процесирањето насигналите добиени од сите нивоа на живите системи, и да има разбирање за можноста на инженерска интервенција на сите нивоа на живите системи;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Генетски систем и процесирање информации во генетскиот системи. Процесирање информации на клеточно ниво. Концепти за подорганизам и организам. Еволуција и тек на еволуциска информација. Развој. Инженерска интервенција на генетско и развојно ниво. Медицинска рехабилитација и интервенции. Процесирање на информации на ниво на популации. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 45 + 45 + 30 = 180 часа
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
45 часови
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
45 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
45 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
30 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
реализирани активности 15 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски или англиски |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
механизам на интерна евалуација и анкети
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|