Статистичко учење
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Статистичко учење Statistical learning |
||||||||||||||||||
2. |
Код |
m23_s_008 |
||||||||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Пресметување во облак, Data science in computer science and engineering, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Едукација со ИКТ, Еко-информатика, Интелигентни системи, Интернет технологии и сајбер безбедност, Компјутерски науки, Статистика и аналитика на податоци, Софтвер за вградливи системи, Софтверско инженерство, Пресметување во облак, Управување во информатички технологии, Биоинформатика, Безбедност, криптографија и кодирање, Статистика и аналитика на податоци, Софтверско инженерство, |
||||||||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство |
||||||||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Втор циклус |
||||||||||||||||||
6. |
Академска година / семестар 5 / Летен |
7. Број на ЕКТС кредити 6.0 |
||||||||||||||||||
8. |
Наставник |
ворн. проф. д-р Билјана Тојтовска Рибарски проф. д-р Марија Михова |
||||||||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
||||||||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Целта на предметот е да ги запознаат и обучат студентите со повеќе статистички алатки и методи за разбирање и анализирање на комплексни бази на податоци, илустрирани со соодветни избрани примери од различни области на истражување со користење на софтвер со отворен код R и/или Python.
|
|||||||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Фокусот ќе биде на модели на регресија и класификација, вклучувајќи линеарна и полиномна регресија, логистичка регресија и линеарна дискриминантна анализа, кросвалидација и bootstrap, избор на модели и регулациони методи, нелинеарни модели, слинови и обопжтени адитивни модели, методи базирани на дрва, случајни шуми и зајакнување. Анализа на главни компоненти и кластерирање (со к-процеси и хиерархиско) |
|||||||||||||||||||
12. |
Методи на учење: NULL |
|||||||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа |
||||||||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
60 + 0 + 30 + 60 + 30 = 180 часа
|
||||||||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1. |
Предавања- теоретска настава |
60 часови |
||||||||||||||||
15.2. |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
||||||||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1. |
Проектни задачи |
60 часови
|
||||||||||||||||
16.2. |
Самостојни задачи |
30 часови |
||||||||||||||||||
16.3. |
Домашно учење |
30 часови |
||||||||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
|||||||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
0 бодови |
||||||||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна) |
60 бодови |
||||||||||||||||||
17.3. |
Активности и учење |
0 бодови |
||||||||||||||||||
17.4. |
Завршен испит |
0 бодови |
||||||||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/ оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
|||||||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
|||||||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
|||||||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
|||||||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
|||||||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
|||||||||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
NULL |
||||||||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
NULL |
||||||||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
NULL
|
||||||||||||||||||
22. |
Литература |
|||||||||||||||||||
22.1. |
Задолжителна литература |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
22.2. |
Дополнителна литература |
|